Végre egy magyar indie kampányról is beszámolhatok, Szöllőskei Balázstól kérdezgettem a nemrégiben indított indie projektjükről, a Spellshifter játékról, amelyet Indiegogón indítottak. Igazán sokat sajna még nem lehetett látni a játékból, de a grafika nagyon bejött, ha a játékmenet is legalább ennyire jó lesz, akkor én már meg leszek elégedve. Jelenleg 5 dollárért Android mellett a PC változatot is majd megkapod. Na de kezdjük az elején:
Kik vagytok, ez az első ilyen munkátok, hogyan és miért is kezdtétek, mióta készül, hol tart a fejlesztés, szóval hogy jutottatok az Indiegogóig?
Szöllőskei Balázs vagyok, én felelek a játék látványvilágáért, mindenféle grafikáért és animációkért. Társam, Túri Zoltán a programozó a csapatban, illetve egyik bátyám, Szöllőskei Dávid vállalta el a zeneszerző szerepét.
Gyerekkorunk meghatározó elemei voltak a Commodore (C 64, C Plus/4) játékok, aminek hatására váltunk azokká, akik ma is vagyunk. A Spellshifter ötletét Zoli barátommal találtuk ki még 2011-ben. Örömmel tapasztaltuk, hogy egyre több indie játék jelenik meg a neten, egyedi ötletekkel, megvalósításokkal, és ezen felbuzdulva úgy döntöttünk, hogy mi is elkészítjük első saját játékunkat.
A sztori kitalálása és az azt követő komolyabb munkálatok 2012-ben kezdődtek el. Ekkor még egy sokkal egyszerűbb játék elkészítése volt tervben, mellyel bárki elszórakozhat unalmas perceiben. De ahogy haladtunk, egyre több ötletünk támadt, új funkciókat találtunk ki, a grafikai elemeket is többször átrajzoltuk, míg végül eljutottunk arra az állapotra, ahol most is tartunk.
Hogy hosszabb távon megkönnyítsük a munkánkat, készítettünk egy pályaszerkesztőt is a játékhoz, melybe rengeteg hasznos funkciót raktunk ez idő alatt. A Spellshifter jelenleg még prototípusként működik, ami annyit jelent, hogy az alap funkciói elkészültek már és stabilan működnek, de a tartalom nagy része még hátra van. Természetesen a játék még sokat fog változni, amíg felveszi végleges formáját.
Sokat dolgoztunk a projekten, és még sokat kell, hogy egy az elképzelésünkhöz hű játékot hozhassunk létre, de jelenleg munka mellett tudunk csak vele foglalkozni a szabadidőnkben, és ez eléggé lassítja a folyamatot. Innen jött az Indiegogo projekt készítésének ötlete. Gondoltuk, hogy bemutatjuk végre amivel eddig dolgoztunk, és ha elegen támogatják, az egyrészről egy pozitív visszajelzés, hogy érdemes tovább foglalkoznunk vele, másrészről tudjuk fedezni azokat a költségeket, amik egy ilyen játékkészítéssel járnak.
A Spellshifter miben lesz más, mint a többi logikai platform indie játék? A videós példáról nekem a The Cave ugrott be elsőre, de olvastam, hogy a karakternek sok más skillje is lesz.
Voltak alkotások, melyek példaként álltak előttünk, egyedi és újszerű játékmenettel, mi viszont inkább klasszikus elemekből építkezünk. A Spellshifter alapvetően nem egy harcolós játék. Nem lesznek ellenfelek, boss harcok (legalábbis nem a megszokott értelemben). Egy olyan világot képzeltünk el, ami él, és amiben rengeteg felfedezni való van, ezért igyekszünk sok kis részletre odafigyelni.
Karakterünk a játék során több képességre is szert tesz majd, melyek a feladatok megoldásaiban segítenek elsősorban. A játékos maga döntheti el, hogy milyen "spelleket" és milyen sorrendben szerzi azokat meg, így a saját stílusa szerint játszhat. Ám itt még nincs vége, ugyanis lehetőségünk van ezeket a képességeket fejleszteni is, hiszen mindegyiknek több fokozata van, ezek pedig általában újabb helyekre vihetnek el minket, illetve eddig megoldhatatlannak hitt feladatokat végezhetünk el a segítségükkel. A feladványok között különféle küldetéseket is elvégezhetünk, melyeket általában a helyi lakosok adnak ki nekünk. Ezekért cserébe értékes jutalmakat kapunk, melyek könnyíthetik a játékmenetet... vagy épp ellenkezőleg.
Ahogy kivettem az Apple felhasználók a célközönség, miért pont ők? Mennyire lesz ez élvezhető egy desktopos verzióban? Gondolok itt arra, hogy a legtöbb mobil app néha túlságosan egyszerű és sokszor semmilyen kihívást nem ad egy komolyabb gémernek. Mennyi a kontent, kb. mennyi játékidővel számoltok? Mennyire fog nehezedni az egész?
A Spellshiftert először csak mobil platformra terveztük elkészíteni, az asztali verziót csak később, de egy segítőkész fejlesztő ismerősünknek hála egyszerre tudunk majd megjelenni iOS-re, Androidra és PC-re is. A mobil platformot egyrészről azért is választottuk, mert tapasztaltuk, hogy igen kevés az olyan 2d-s platform játék ezekre a készülékekre, ami hosszabb időre lefoglalja az embert és ezen változtatni szeretnénk. Másrészről, mert az App Store és a Google Play lehetővé teszi számunkra, hogy könnyedén, sok emberhez eljuttathassuk a játékunkat. A mobilos változatok tartalomban semmiben nem fognak eltérni a asztali verziótól, így ugyanazt a nehézségű játékot játszhatjuk végig, bármilyen eszközön is tesszük.
Pontos játékidőt nem tudunk mondani egyelőre, de a nagy bejárható pályáknak és a sok különböző nehézségű feladványnak köszönhetően reményeink szerint hosszú órákra lefoglalja majd a játékosokat és mindenki talál majd benne kihívást jelentő feladatokat.
Ha felkeltette az érdeklődésedet, netalán szeretnél segíteni alkotónak, akkor azt ezen a linkek megteheted:
http://www.indiegogo.com/projects/spellshifter