Meridian New World - Korai Kritika

Bevallom töredelmesen, kicsit öregnek éreztem magam a Meridian New World kipróbálása közben. Ennek oka az volt, hogy nagyon rég játszottam friss RTS-el, pedig az egyik kedvenc műfajom. Igaz, ott van Star Craft 2, de a Blizzard játékait valahogy mindig elkerültem, és a kedvenc sorozatom, C&C, a Red Alert 3 megjelenése után teljesen meghalt számomra. Röviden 2009 óta nem nagyon volt szerencsém klasszikus RTS-hez pedig volt időszak, hogy évente akár öt-hat komolyabb cím is kijött a magyar fejlesztésekkel egyetemben, most meg csak a Blizzard játéka maradt. A nagy Indie hullámnak és az azt segítő Early acces Steam rendszernek köszönhetően, egy apró pislákoló fény született az RTS-ek sötét alagútjában, és ezt a fényt egy magyar fejlesztő csapat bocsátja.

 A játék egyik legnagyobb erőssége maga a történet, amire a Star Carft játékokon kívül más stratégiai játékokban nem fordítanak nagy figyelmet. Az alap szituáció elégé elcsépelt, a föld erőforrásai kiapadtak és a túlnépesedést is fel lehet írni a globális problémák közé. Így új bolygó után kell nézni. Az új égitest utáni kutatást Daniel Hansan tapasztalt katona vezeti, akit mi személyesítünk meg és irányítunk majd. Az expedíció a Meridian nevű bolygón folyik, mely az információk szerint lakatlan, klímája és környezete tökéletes, és található rajta egy kristály, mely üzemanyagként nem, de nyersanyagként tökéletesen megfelel. Természetesen az információk megint tévesek, ahogy leérkezik az első csapat a bolygóra, azonnal támadás alá kerül. Az ilyen rejtélyes dolgok pedig ösztönöznek a végigjátszásra, de hála az égnek nem csak a történet miatt vesszük elő újra meg újra a játékot.

A Meridian nem követi a szokásos RTS vonulatot, ami mondjuk a C&C játékokat jellemzi, de nagy vonalakban hű hozzá. Itt is épületeket húzunk fel és egységeket gyártunk és kiirtjuk az ellenfelet, de van úgy, hogy megadott egységekkel kell boldogulni. Az egészet pedig feldobták egy profil fejlődési rendszerrel. Minden játékbeli ténykedésünk után tapasztalati pontot kap a profil, függetlenül attól, hányszor játsszuk végig az adott küldetést, vagy hogy milyen játékmóddal játszunk. A tapasztalati pontokkal elért szintek után új képességekre tehetünk szert, melyekkel egységeink tűzerejét fokozhatjuk, vagy épségüket óvhatjuk meg, de ezen kívül vannak más lehetőségek is.
Viszont nem csak itt vannak eltérések más RTS-hez képest. Maga a játékmenet is eléggé színes és változatos, sokszor a küldetést feldobják egyéb érdekességekkel, mint mondjuk egy tower defens játékmenettel. Viszont nem szeretném részletezni őket, mert akkor az elégedett csettintés elmarad.

Meridian 1.jpg

Mivel a játék az early acces égisze alatt készül, így kérdéses mit is kapunk majd a pénzünkért. A játék szerkezeti felépítése már biztos nem fog változni, mint mondjuk a Next Car Game esetében. Innentől maga a történet fog folytatódni újabb egységekkel és térképekkel, elvileg őszre készen lesz. Jelenleg hat küldetés van, köztük pedig szabadon sétálgathatunk a hajón ahol beszélgethetünk többi társunkkal vagy gyakorolhatunk harci szimulációk formájában. A játék támogatja a steam workshopot, így térképekben sem lesz hiány, természetesen mi is csinálhatunk új pályákat ehhez viszont a Contributor packet kell megvásárolnunk. Mint látjátok tartalomban már most nincs hiány, a történetbe már most beleöltem 8 órát, és még ott vannak a szimulált hadgyakorlatok a skrimish játékmód, ahol további xp-t lehet szerezni és fejlődni, valamint még harmincöt acsi is vár ránk.
Tartalomtól függetlenül azért vannak problémák a játékkal. Nagyon sokszor megsérült a mentésem és képtelenség volt visszatölteni, mindig kidobott az asztalra. Így érdemes gyakran új mentési pontot csinálni. Másik hasonló probléma a játék indításakor volt, mely szintén az asztallal való találkozást jelentette, de ez kevésbé volt bosszantó. De ezek mind javításra kerülnek szerintem, ami viszont nagyon zavart játék folyamán, hogy nem tudom javítani az épületeimet, sem képességgel sem egységgel. Pedig a turretekkel való védekezés során volt rá módom.

Úgy fest még mindig nem felejtettek el a magyarok RTS-t csinálni, ami ráadásul szép és nagyon jó a zenéje. Mondhatni már most minden adott a sikerhez, igaz napjainkban már kevés játékost mozgat meg ez a műfaj, de aki szerette vagy érdeklődik iránta, az feltétlenül próbálja ki, nem fog csalódni.
Ahogy a Next Car Game esetében, úgy erre a játékra is vissza térünk majd, de csak majd ha teljesen készen lesz.

Meridian2.jpg

Játékot itt vásárolhatod meg:
http://store.steampowered.com/app/265120/
További információk:
http://meridian-game.com/

komment