Door Kickers Alfa

A KillHouse Games csapata csupán három fejlesztőből áll, akik nem az a "dobjunk össze egy játékot és lesz sok pénzünk" fajtából valók, hanem igazi hardcore gémerek, akik pontosan tudják, hogy mi az, amit mi játékosok szeretnénk. Majdnem egy hónapja játszom vele, de mindig megdöbbenek, hogy igazából ez csak egy "kezdetleges" alfa verzió. Következzen az év legjobb taktikai indie játéka, a Door Kickers.
Előre szólók, hogy a játékot most meg is lehet nyerni, hiszen a fejlesztő nem csak egy tesztpéldányt ajándékozott a játéknaplónak, hanem 3 extra Trooper packot is, amelyet hamarosan ki fogunk sorsolni. Bővebben itt.

A játék egy felülnézetes SWAT-os valósidejű taktikai játék, amely rengeteg egyedi újítást tartalmaz. Vannak, akik a SWAT-hoz vagy a Rainbow Six-hez hasonlították, de szerintem ezzel most egy új kategória született.
Célunk, hogy valós kommandós helyzetekben maximálisan jól végezzük el az adott feladatokat. Kezdetben sima felderítés-likvidálással tanulhatunk bele a játékba, majd szépen nehezedik a dolgunk: egy bombát kell időben megtalálni és hatástalanítani, túszokat menekíteni vagy épp egy kivégzést kell megakadályoznunk és a többi. Ezekből is még sok pluszt ígérnek a fejlesztők az elkövetkező időkben.

DoorKickers.png

Szóval, adott egy helyszín, egy csapat és egy cél. Kezdetben kisebb helyszínen, egyszerű tisztítsd meg a lakást a terroristáktól feladatokkal kell megbirkózni. Fontos, hogy mindent szemügyre vegyünk, milyen lehetőségek lehetnek, merről támadhatnak stb., majd precízen el lehet kezdeni megtervezni a behatolást. Az irányíthatósága viszonylag jó, bár még van pár egyértelműen javításra szoruló funkció, de egy alfához képest nem annyira vészes. A legötletesebb funkció a planning mode: bármikor megnyomhatjuk a pause gombot, ha bármit változtatni szeretnénk, de mégis az egész akció valós időben történik, így akár 5-10 perceket tölthetünk a megtervezéssel két pause lenyomása között. Az első pályákon 2 emberből áll a csapatunk, ezeket lehet drag and drop-szerűen irányítani, hogy hova menjenek. Szaggatott vonallal jelzi az útvonalat és fehér ponttal jelzi az adott szakasz végét. A pontból húzhatunk akár tovább is útvonalat és a szaggatott vonalakon is lehet plusz feladatokat kijelölni. Mondjuk lépjen be a garázsba, közben nézzen körbe (csak azt látjuk amerre néz) és az ajtó mellett töltse újra a fegyverét. Ezekhez jön még számos akció: kémkamera, újratöltés, flashbang, ajtónyitás, ajtóbetörés, robbantás stb. Eleinte még viszonylag átlátható az egész, de amikor már négyen vagyunk 2-2 csapatban és két oldalról kell nagyon profin behatolni egy maximálisan őrzött területre, az már kemény dió lesz. Ezért is a planning mode fícsört hamar meg lehet szeretni, mivel sokszor jól jön, hogy bármikor meg tudjuk állítani a játékot, ha éppen előbukkan egy nem kívánt ellenfél és szép nyugodtan át lehet tervezni minden mozdulatot. Hamar bele lehet jönni a játékba, szerencsére fokozatosan nehezedik és gyorsan azon kapjuk magunkat, hogy már profi kommandósként fogjuk a blueprintet és tervezzük a mentőakciót, figyelünk minden szögre és profik módjára pár másodperc alatt lenyomunk egy jól összehangolt bevetést. Ami később még hasznos lehet, az a csapatfelosztás. Kijelölhetünk ABC egységeket a könnyített összehangolás érdekében: amikor "A" behatolt, akkor induljon a "B" a másik ajtó felől és hasonlók. Fontos még az egységek egyedisége, jelenleg 2 fajta létezik: pisztolyos és gépfegyveres. Az első pontosabban céloz, jobban belátja a kisebb szögeket, az utóbbi nagyobb tárral rendelkezik és messzebbre tud lőni.

Jelenleg 29 single pályát tartalmaz, de ezek folyamatosan bővülnek + lesz kampány és multi is. Ezek nem rossz kiegészítések, de a csapat azért itt is rákontrázott pár igen hasznos plusszal. A pályákon az ellenségek, a bomba, a túszok helyzete változó. Van ismétlődés, de ki kell ismerni vagy nagyon megfontoltan kell nekifogni. Későbbiekben lehetőségünk lesz pályát szerkeszteni és ezeket online megosztani egymás között vagy ha lusták vagyunk, de szeretnék valami újat, akkor elővehetjük a kampány és mission generátort, amely egyértelműen megsokszorozza a játékidőt. Amúgy a pályák és a feladatok így is igen változatosak, de ezekkel a plusz kiegészítésekkel szavunk se lehet.

DoorKickers 2.jpg

Összességében a játék viszonylag nehéz, viszont már most is sokszor újrajátszható. Én nagyon élveztem egy-két pályát többször is végigtolni, annyira bejött az egész szerkezete meg a tervezgetés, na meg a kérdés, hogy tudom-e még profibban, még kevesebb idő alatt teljesíteni a pályát. Kezdetben csak örültem, ha sikerült egy misszió, de 15 pálya után már egyből újraindítottam, ha nem lett max. csillagos. Ez utóbbit viszonylag nehéz elérni még a könnyebb pályákon is. Egy csillag jár, ha teljesítjük az adott pályát - ennek mondjuk nem sok értelmét láttam. Még egy csillag jár, ha nem veszítünk el egy egységet se a csapatból és még egy, ha a megdöntjük a pályaidőt. A játékhoz azért kell szerencse is, mivel néha eléggé szemét a random generátor, de középpontban a nagyon precíz megtervezés és figyelem áll, ez viszont az utolsó másodpercekig. Ezt azért is hangsúlyozom, mert simán megölhet egy kis sarokban elbújt ember, akár a legvégén - ez nem egyszer történt velem. Voltak eléggé kemény helyzetek is, mint a nagy tér közepén egy 20 másodperc múlva robbanó bomba 30 terroristával vagy a nagy villában időre történő kivégzés megakadályozása. Ezek kezdetben nagyon megizzasztottak, de utána mégis újra és újra játszottam, mert annyira élvezetesek. Amúgy volt olyan is, hogy 5 percig terveztem az útvonalat, mindent tökre ismertem már, aztán átváltottam action módra és 1 mp alatt megölték az egész csapatomat.

DoorKickers 3.png

A játékot jelenleg minimum 7.99 dollárért (Trooper Pack) tudjátok megvenni, de sokféle szint van, amellyel támogathatjátok a fejlesztőket + játszhattok a folyamatosan frissülő játékkal - a demó és az alfa 3 verziók között igen sok változás és javítás van. A csapat szereti a szabadságot, ezért alapvetően DRM mentesen adják ki, de indultak Steamre is, ezért tudunk szavazni Steam Greenlighton rájuk. Megjelenéskor 15 dollárba fog kerülni, úgyhogy én azt mondom, hogy próbáljátok ki a demót, ha tetszik, akkor habozás nélkül vegyétek meg, mert Steamen csak drágább lesz. A játékot év végére szeretnék kiadni minden platformra, addig is olyan újításokkal szeretnék még megpakolni, mint őrkutya, verekedés, letartóztatás és még ki tudja mi. Egy biztos: én megyek is vissza játszani!

A játék hivatalos oldala - a demót is innen tudjátok leszedni:
http://inthekillhouse.com/doorkickers/

2 komment