Free to Play Tower Defense
A Robot Entertainment által készített Orcs Must Die sorozat még 2011 végén debütált. Különösebb gond nem volt vele, de egy idő után unalmassá vált. Nem sokkal később, még 2012-ben megjelent a folytatás is, ami már sokkal izgalmasabbnak bizonyult, ugyanis belekerült a COOP játékmód, ami egyébként az első részt is megmenthette volna.
Szerencsére erre a fejlesztők is rájöttek és a cikkem alanyából sem hagyták ki, így a trilógiává fejlődött sorozat harmadik részében is helyet kapott a COOP opció. Lássuk is, hogy mit tud az Orcs Must Die! Unchained.
Az első és legnagyobb különbség az első két rész illetve az Unchained között, hogy utóbbi immáron Free to Play-ként jelent meg, így bárki, bármikor kipróbálhatja, és korlátlan ideig játszhat is vele. Persze nem minden fenékig tejfel, hiszen ezzel egyidejűleg bekerült a programba a kőkemény mikrotranzakció, de erről majd később.
A Free to Play ellenére egyébként 2 bundle-ben is megvásárolható a játék, az egyikkel játékban elkölthető javakhoz jutunk, míg a másik a játékban fellelhető összes hőst nyitja meg nekünk. Persze ezek nélkül is tökéletesen játszható, szóval mindenki döntse el maga mennyire van szüksége ezekre.
Játékmenet szempontjából nagy változás nem történt. Most is választunk egy hőst, akit most is hátulról, azaz TPS nézetből látunk, majd az adott pályára körönként beözönlő mobsereget nyírjuk ki, számos izgalmasabbnál izgalmasabb csapda segítségével, és abból akad itt bőven!
Ha jól számoltam akkor bizony több, mint ötven csapdával gazdálkodhatunk, persze nem egyszerre. Egyszerre legfeljebb hét darab lehet nálunk, amit minden pálya kezdés előtt mi magunk állíthatunk össze. Amellett, hogy igen impozáns és változatos a csapdák száma és milyensége, még tudjuk őket fejleszteni, és boostolni is. Több szinten keresztül fejleszthetőek, és ha a pálya végén kapott ládák egyikéből nyitunk valami jó kis alkatrészt, akkor még valami penge tulajdonsággal is felturbózhatjuk őket.
Érdemes még ezekről kicsit bővebben szólni: azt említettem, hogy sok fajta csapda közül válogathatunk. Viszont azokat nem pakolhatjuk csak úgy akárhova. Vannak olyanok, amiket csak földre, és vannak olyanok amiket csak egy üres falfelületre lehet. Sőt, olyan is akad, amit a mennyezetről tudunk lelógatni. Lényegében a lehetőségek tárháza végtelen.
Persze vannak best of cuccok, és akadnak haszontalanok is, de abban biztos vagyok, hogy itt mindenféle játékos megtalálja a számításait. Akik csak szeretik letenni a durva cuccokat aztán várnak, és azok i, akik mindenféle kombinációkkal akarják a lehető legtöbb pénzt kiszedni az ellenfélből. Minél több csapda sebez meg egy ellenfelet ugyanis, az annál több pénzt ad, és akkor annál könnyebb lesz építkezni, szóval erre azért érdemes odafigyelni.
Játékmódokat tekintve nem alkot maradandót a program, összesen ötféle módban próbálhatjuk ki magunkat, ám ezekben elég sok az átfedés.
-Survival: Ez az alap játékmód, itt 6-10-14 hullámban kell túlélnünk a játék nehézségi szintjének függvényében.
-Endless: Ez egy survival mód (ironikus igaz?), ahol a már ismert pályákon kell minél tovább túlélni. A legtöbb játéktól eltérően, itt limitálva van a maximum is, és csak 25 szintig tudunk eljutni.
-Sabotage: Ez lényegében egy PVP, ahol 2-6 játékos feszülhet egymásnak. Jobban mondva ugyanúgy mint a Survival módban, annyi változtatással, hogy itt párhuzamosan játszik a két csapat, de egymástól függetlenül. ÉS amelyik az ügyesebb, az a csapat nyer. Annyi ráhatásunk azért van az ellenfélre, hogy különböző varázslatokat, vagy épp boss monstereket rájuk tudunk szabadítani, megnehezítve a dolgukat.
-Weekly Challenge: A neve elég leíró...minden héten egy adott feladatot kell megcsinálni. Adott pályán, adott hőssel, adott körülmények között.
-Chaos Trials: Lényegében Survival mód, csak időre, és random körülményekkel. Ez az End Game content...nagyon nehéz, de megéri szenvedni vele, mert végtelen láda farmolási lehetőség.
És akkor beszélek kicsit a Free to Play téma árnyoldaláról, a mikrotranzakcióról. Van benne, nem is akármilyen. Gyakorlatilag bármit meg lehet venni igazi pénzért. Hősöket, skineket, csapda upgradeket, chaos keyeket (ez kell a chaos trialhoz), sabotage-ban használható itemeket, mindent. Jó hír persze, hogy minden beszerezhető egyetlen forint befizetése nélkül, rossz hír azonban, hogy csak nagyon, nagyon éééés nagyon lassan. Csak egy példa. Alapesetben, ha nem fizetsz, akkor összesen három hős áll rendelkezésedre...16-ból. Ami valljuk be, nem túl sok. Persze a játék elején dől a virtuális valuta, és az első 2-3 plusz hőst nagyon könnyen be is lehet szerezni.
Csak bizony sajnos a játék pokoli nehéz egy idő után. Nem is nehéz, inkább csak rákényszerít a temérdek újrajátszásra, szinte semmiért. Játékpénzt első tökéletes teljesítés után a mapok szinte nem is adnak. Ládákat kell farmolni, ami az alap teljesítés után már csak 1-1 jár minden hősnek. Szóval ha egy mapot kivittél tökéletesen, akkor már csak 1 ládát kaphatsz hősönként.
Természetesen a hősök a legdrágábbak a játékban, és nemhogy egy, de még tíz láda is kb. semmi. Több száz ládát kell kinyitnod, és ha szerencséd is van, akkor a 3-5 csapdádat EGYSZER tovább tudd fejleszteni. Több mint húsz órám van a játékban, és talán 2 csapdámat tudtam eddig fejleszteni. Természetesen a nem használt csapdák közül tudnék néhányon fejleszteni 1-1 szintet, de mi értelme? Úgyse használom őket, nem igaz?
Összességében egy kellemes kis program, főleg ha van kivel játszani. Egyedül a sok farm miatt szerintem hamar megunható, de társakkal sokáig szórakoztató tud lenni, és mindezt ingyen. Ha valakinek felkeltette az érdeklődését, az Steamen ingyen letöltheti. Mindenképp érdemes tenni vele egy próbált, ha szereted a Tower Defense játékokat.