Egy remek tower defense játék.
Hatalmas rajongója vagyok az első résznek és több száz órát sikerült is játszanom vele. Nem véletlen tehát, hogy nagyon vártam a folytatást, ami 2014 decemberében jelent meg Steamen (Early Acces státuszban) és nem sokkal később meg is vettem 20 euróért. Ekkor viszont még annyira kezdetleges volt, hogy kénytelen voltam félre tenni és csak a napokban néztem rá újra.
Ezt azért tartottam fontosnak leírni, mert a játék jelenleg már ingyen is játszható, így ha valaki kedvet kapna az itt igényelhet kulcsot.
Én a korábban befizetett összegemért a "Defender's Pack"-ot kaptam meg, ami 4 karakter costume-t meg 40 eurónyi egyéb dolgot tartalmaz. És ebből bizony gondolom ki is derült, hogy ahogy a karácsony nem tud a Reszkessetek Betörők nélkül létezni, úgy sajna a Dungeon Defenders 2 sem tud meglenni mikrotranzakció nélkül. Szerencsére egyelőre semmi extrához nem juthat az ember, ugyanis amennyire én láttam, csak különböző skineket lehet szerezni vele, lehet venni például még extra invetory helyet, de néhány MMO-tól eltérően (ahol direkt nevetségesen kicsi inventoryt adnak alapból) itt kapunk 4x32 slotot, ami elég lesz mindenre, így erre sem kell költenünk.
A szemfüles játékosoknak a játék indítása után ami feltűnhet a főmenü zenéje: gyakorlatilag egy az egyben az első részből emelték át minimális áthangszereléssel. Gondolom úgy voltak vele, hogy ami jó, ahhoz minek nyúljanak. Ha már a menünél tartunk, innen indíthatjuk az online vagy privát játékokat. Vicces, de teljesen kezdőknek nem is nagyon ajánlanám az online részt, mert oda javarészt már csak magas szintű vérpofik járnak és szerintem a játékkal is jobb magunkban ismerkedni. Bármelyiket is indítjuk, megkapjuk az első részből már jól ismert Tavern (kocsma) sokkal nagyobb verzióját.
Ez az úgynevezett kocsma vagy lobby ad helyet gyakorlatilag mindennek, amit a játékos csinálhat két map között. Tudunk kovácstól vásárolni, passzív skilleket venni, módosítani, itemeket cserélgetni, barátot meghívni, mapokat keresgélni, partyt indítani és az egyik legfontosabb, itemeket upgradelni.
Itt több előrelépés is történt az elődhöz képest, ugyanis bekerültek a Skill Spherek (passzív skillek). Ezeknek különböző méretei vannak (small, medium, stb.). LV50ig 7 slotot tudunk nekik nyitni és pontosan úgy működnek, mint bármelyik más játékban, nem kell velük semmit csinálni és adják a bónuszokat.
Emellett fejlődött még az upgrade rendszer is. Az első részben csak pénzt kellett szerezni, ha mindent maxra szerettünk volna feltolni. A DD2-ben ez annyiban változik, hogy pénz mellett még item is kell, ami "exp"-t ad az fejlesztendő felszerelésünknek; minél ritkább a tárgy, annál több exp-t ad és minden szinttel plusz egy elosztható pontot kap az itemünk.
A kocsma többi része mint pl. a kovács, vagy a próbababák, amin az erőnket tesztelhetjük, működésüket tekintve nem változtak.
A Dungeon Defenders 2-ben egyelőre az első részből ismert négy alapkarakter van, a Squire (lovag), Huntress (íjász), Apprentice (varázsló) és a Monk, de minimálisan változtak az első részhez képest, mivel itt már felnőttek. Új karakterek DLC-k formájában az első részhez hasonlóan most is várhatók, de egyelőre az alapokkal kell beérnünk. A karakterek mind más és más, különböző képességekkel, tornyokkal rendelkeznek. A Squire (személyes kedvencem) például inkább ilyen középkori ballistával és barikáddal operál, míg a Huntress sokkal inkább csapdákat pakol. A Monk aurákkal játszadozik, az Apprentice meg hi-tech fire és hasonló tornyokat használ. Minden karakter minden képessége és tornya, leírással és videóval illusztrálva itt tekinthető meg.
Azt már a képeken is észrevehetik az egykori játékosok, hogy sajnálatos módon a második részben megkurtították a tornyok számát. Hősönként már hat helyett csak négy tornyot kapunk és hazudnék, ha azt mondanám hogy ez nem ártott a játéknak. Sokkal összeszedettebb és változatosabb védelmet lehetett felépíteni az első részben, főleg ha többen játszottunk. Csak remélni tudom, hogy a későbbiekben még kapnak legalább 2-2 tornyot a hősök.
Ha sikerült karaktert választanunk, akkor kezdődhet is a móka. Több játékmód is van, de először csak a Kampány érhető el, majd ennek a teljesítésével tudjuk unlockolni a többit. Ez az unlockolós téma egyébként végigkíséri az egész játékot, mert mind a Pet árus, mind a passzív skill mester csak bizonyos mapok teljesítése után vagy épp bizonyos szint felett érhetők el. Az item upgrade lehetőség például csak LV34 után nyílik meg, szóval az elején ne akarjuk plusszolni. Mapokból nem lesz egyébként hiány, mert csak az alap kampány tartalmaz 17 különböző mapot, amik a későbbi játékmódokban még bővülnek.
A kampány teljesítése után egyébként több játékmódot is unlockolunk. Egyik a Free Play, ahol lehetőségünk van a kampány mapjait végigvinni, úgy hogy az ellenfeleknek már egy erősebb verziója jön és az alap ellenfelek mellé jönnek még a madarak, tehát immáron két fronton (földön és levegőben) kell állnunk a sarat. Ezen kívül még van az Incursion és az Onslaught...ezeket viszont sajnos nem tudtam kipróbálni mert magas szintre vannak kitalálva. Ez remek, ugyanis az első részben magas szintre már csak a survival maradt, de itt ezeken a módokon kívül is van még minden módnak egy "End Game" verziója, ami gondolom fullos kariknak van kitalálva. Tehát garantáltan nem fog unatkozni az ember magas szinten se.
A grafikáról nem akarok sokat beszélni, mert engem általában az érdekel legkevésbé, illetve egy gyors google keresés után bárki megtudhatja hogy milyen. Maradjunk annyiban, hogy azért lehetne rajta még csiszolni picit, de valószínűleg még fognak is rajta finomítani, mert eddig is sokat javult a grafika. Ha megnézitek a korábbi képeket, látni némi fejlődést e téren is. Ha már a korábbi képeknél tartunk, szerintem a kezelőfelület is javára változott. Sokkal letisztultabb és áttekinthetőbb, mint a kezdeti szakaszokban. Az ellenfelek változatosságára sem lehet panasz. Mondjuk ez már az első részben is rendben volt. Vannak itt Trollok, Orkok, Ogrék (immáron azonban nem csak a színük jelzi az erejüket, hanem van, hogy full páncélban jönnek) és minden egyéb finomság. Sőt, az első részhez képest bekerült még 1-2 különlegesség mint a "kristályhátú kutya" akinek az a képessége, hogy el tud bújni a föld alá és akkor csak a kristály látszik ki a földből és ilyenkor egy adott területen gyógyítja az ellenfeleket. Ergo jó őt mihamarabb elintézni.
Újítás még a pályákon elhelyezett aktiválható csapdák, amik remek kiegészítései lehetnek tornyainknak. Rengeteg fajta lesz belőlük: van, hogy olajat öntünk az ellenfelek alá, van hogy dinamitot robbantunk rájuk, vagy épp lefagyasztjuk őket (a közös pont bennük, hogy mindnek van cooldownja, szóval ésszel). Legtöbbször nem kell ezektől csodát várni, de 1-2 helyen nagyon hasznosak. Példának okáért van egy pálya, ahol hatalmas ventilátorokat aktiválhatunk, ami képes lelökni a pályáról még az Ogrekat is...ez persze instant halál, szóval nem kell velük sokat foglalkozni.
És itt lesz létjogosultsága egy másik újításnak, a Scavengernek. Ennek az őrült emberkének az a feladata, hogy az itemek, amiket felvennénk, de nem tudunk, mert épp tele az inventorynk vagy ugye a fent említett ventilátor miatt olyan helyen van a drop, amit nem érünk el, szóval ezek az itemek automatikusan hozzá kerülnek és 3 órán keresztül tárolja is nekünk. Tehát pálya után a kocsmában csak odamegyünk és díjmentesen elkérjük tőle. Hasznosabb, mint elsőre gondolnánk.
A pályákon már nem csak 1-3 kristályt kell megvédenünk, hanem vannak a pályákon úgynevezett másodlagos védelmi pontok is. Ezek általában egy csatornát vagy egy kaput védenek. A fő kristályokat értelemszerűen azért kell védeni, mert azoknak épségben kell maradniuk, ha teljesíteni akarjuk a mapot. Igen ám, de ezeket a másodlagos védelmi pontokat sem szabad figyelmen kívül hagyni, ugyanis mint említettem, ezek 1-1 utat zárnak el és ha ezek megsemmisülnek, akkor már onnan is ömlik majd az Ogre sereg ami nem túl egészséges.
Rettentő nagy plusz a játékban, hogy immáron mindenkinek külön dropja van, nem történhet meg, hogy egymás elől "lopjuk" el az itemeket. Újdonság az is, hogy a droppolt itemek a földről nem tűnnek el. Az első részben ez úgy nézett ki, hogy körönként (hullámonként) eltűntek az itemek. Szóval minden kör végén át kellett túrni őket. Itt erre nincs szükség, ugyanis a pálya végéig ott maradnak. Továbbá minden pálya végén kapunk 1-1 ládát jutalom gyanánt.
Ha már az itemeknél tartunk, itt is történt változás. Az első részben a Mythical itemek voltak a legjobbak, most bejöttek a Legendary-k is. Érdekesség, hogy Legendary mint olyan az első részben is volt, csak ott nagyon gyenge volt. Már nem csak a nevük alapján lehet megkülönböztetni az itemeket, hanem a színük alapján is. Vannak fehér itemek, zöld, kék (Epic), lila (Mythical) és a sárga (Legendary) tárgyak is.
Aki játszott az első résszel, az tudja, hogy egy hosszabb pálya után képtelenség volt minden itemet átnézni, ezért rengeteg loot maradt a földön. Erre a készítők is rájöhettek, ezért a ritkább itemek mint az Epic, Mythical és Legendary már hangjelzést ad, amikor épp kiesnek. Sőt ezeket kis kék, lila és sárga négyzettel a minitérkép is jelöli és itt még nincs vége! A Mythical és Legendary itemek a Diablo 3-ból már jól ismert égig érő fényoszloppal is rendelkeznek, így gyakorlatilag nem fordulhat elő, hogy 1-1 ritka item a földön marad. Ezen színek egyébként máshol is jelen vannak. Többek között a petek ritkaságait is ezen színek jelölik, és a pályák végén kapott ládák is ezen színek közül sorsolódnak ki. Értelemszerűen minél ritkább, annál jobb a láda dropja is.
A számomra legüdítőbb változásokat a végére hagytam. Most már lehet tornyot építeni/fejleszteni és javítani is akció közben. Az első részben ha interakcióba léptünk 1-1 toronnyal, akkor megállt az élet. Karakterünk egy helyben állt, míg nem végzett. Ez a játékot tördelte, az építéseket teljesen behatárolta a Build Phase-ben, és 1-2 "vicces" ellenfél miatt magasabb szinten szinte lehetetlen volt hozzányúlni a tornyokhoz, mert amint találat ért minket, már abba is hagytuk az adott feladatot.
Ennek szerencsére már nyoma sincs! Gond nélkül jelölhetjük ki fejlesztésre a tornyunkat, miközben beugrunk csápolni a legnagyobb tömegbe vagy a barikádot javítjuk, miközben magunkat üttetjük, hogy minél gyorsabban végezzünk. Ez kis dolognak tűnik, de sokkal gördülékenyebb az egész játékmenet tőle, ami rengeteget számít! Emellett végre bevezették, hogy ha egymagunk több karaktert váltogatva szeretnénk játszani, akkor ne kelljen kidobálni a fizetőeszközt, ugyanis immáron a karakterek automatikusan átviszik egymás között és ami még nagyon fontos, hogy most már nem gyengül le azon karakter tornya, amelyik a kispadon ül!
A végére annyit mondanék, hogy a játék még csak Early Access stádiumban van és azon belül is az Alpha verzió, de nagyon szuper kis cucc és már most nagyon sok időt el lehet tölteni vele.
A Dungeon Defenders 2 jelenleg csak PC-re érhető el, de hamarosan érkezik PS4-re is, amin szintén ingyenes lesz.