A PC-sek Zeldája?
A játékot fejlesztő és egyben kiadó Team Monkey csapat számára 2015. október 7.-e nagyon fontos mérföldkő volt, ugyanis alkotásuk a fent említett Divinia Chronicles a nagy érdeklődésre való tekintettel, hosszas jogi huzavona után végre Early Access stádiumba léphetett Steamen. Ez eddig mind szép és jó, de saját bevallásuk szerint is az egyik legnagyobb problémájuk az, hogy nem nagyon ismerik az ő kis csapatukat és ezáltal persze a Diviniát is köd borítja. Több helyen kérték/kérik (és én is erre buzdítok mindenkit) a játékuk után érdeklődőket hogy mutassák meg az ismerőseiknek, hogy miről is van szó valójában vagy ami talán még jobb lenne, aki teheti kövesse őket a közösségi médián keresztül. Nem nagyon szoktam így reklámozni senkit, de talán ők megérdemlik.
https://twitter.com/diviniachronics http://www.facebook.com/diviniachronicles
A játék fejlesztése nagyon jó iramban halad, a Steamen történő felbukkanása óta is több javítás és bővítés jött hozzá. Steamen nem mellesleg több topik is foglalkozik a játékkal, többek között a fejlesztők várják az ötleteket/észrevételeket, szóval mindenkit arra bíztatok, hogy ne legyünk restek írni nekik ha találunk valami hibát vagy támadt egy ötletünk a játék jobbá tételére. A csapat azt is elmondta hogy rengeteget merítettek a Legend of Zelda - Ocarina of Time-ból és hogy nagy hatással volt rájuk a Final Fantasy sorozat is. Előbbit le se tagadhatnák, utóbbit viszont én nem nagyon véltem felfedezni, persze ez könnyen lehet a tudatlanságom miatt. Természetesen a nagy ígéretek innen sem hiányozhatnak. A Team Monkey nem kevesebbet akar letenni az asztalra mint egy sztori orientált akció-RPG-t, részletes felfedezésre váró 3D-s fantasy világgal, kihívásoktól hemzsegő dungeonokkal, egyedi soundtrackel és mindezt művészi megvalósításban.
És most lássuk hogy egyelőre miket sikerült megvalósítaniuk a fejlesztőknek; ahogy említettem a játék még nagyon friss és Early Access stádiumban van, tehát amit írok az a jelenlegi állapotot tükrözi. Ezt fontosnak tartom megemlíteni, mert szerintem nagyon nem mindegy hogy egy még fejlődő és fejlesztés alatt álló játékról vagy egy késztermékről van-e szó.
Ami elsőre fel fog tűnni mindenkinek az a grafika. A Divinia Source Engine-t használ és ennek megfelelően is néz ki. Túl sokat nem kell tőle várni de az Ocarinás színhasználattal (sok-sok zöld, barna némi vörössel) teljesen korrekt és (szerintem) elegendő látvány tárul elénk. Nyilván rengetegen fognak fanyalogni 2015 végén (megjegyzem joggal), de próbáljunk most elvonatkoztatni a grafikától, ugyanis ahogy a Zeldánál, úgy itt sem azon van a hangsúly. A irányítás sem tart semmi újdonságot. Aki valaha játszott már TPS játékkal annak nem lesz gondja, aki meg még nem az 5 perc alatt belejön.
A főhősünk egyébként a Cyrus névre hallgat, aki egy vörös hajú srác Maffin városából. Egy fiatal srác aki szeret a haverjaival lenne, lábat lógatni és nagyokat beszélgetni, de persze ha minden ilyen békés lenne akkor mit csinálnánk?
A játék elején hősünk sajnos elveszíti a nagyapját, akinek a temetése után álmatlanul forgolódunk az ágyunkban és miután mégis sikerül elaludnunk, gyorsan fel is riadunk. Ám ekkora már egy kard (fakard) fekszik az asztalunkon, ami csak ránk vár. A játék valahol itt veszi kezdetét. A történetről nem szeretnék többet beszélni, meghagynám mindenkinek, hogy saját maga fedezze fel.
A harcrendszerről, már ha lehet így hívni még nem beszéltem. Nem egy bonyolult rendszer, de azért leírom amit érdemes tudni. Mint mondottam van egy kardunk. Ezzel tudunk támadni, de szerencsére védekezésre is van lehetőségünk. A harc úgy néz ki, hogy kijelöljük az ellenfelet amelyiket csépelni akarjuk (nem kötelező kijelölni, sőt több ellenfélnél zavaró is lehet), aztán bal klikkel ütünk, a jobbal meg védekezünk. Lent van egy "bar" ami a staminánkat jelöli. Ha nagyon lelkesen csápolunk a kardunkkal, akkor stamina könnyen elfogyhat. Bár elég gyorsan újratölt, de azért nem jó ha a leghevesebb harc kellős közepén fogy el. Persze ha mégis megtörténik akkor sincs semmi gond, ugyanis a védekezés nem igényel staminát plusz még van egy bizonyos kitérés/evade/elkerülés opció, ami szintén nem kerül staminába. Ez a képesség is nagyon hasznos ugyanis a játék előrehaladtával az egyre erősödő ellenfelek egyre nagyobbat ütnek át a védekezésen; és nem mellesleg látványos is mikor a nagy harcok közepette tolunk 1-2 hátra szaltót.
Ezek mellé bejön még 3 képesség a 3. chaptertől. Az első egy kis élettöltés, a másik egy pajzs, amit ha magunkra nyomunk ,akkor kb. 30 mp-ig sokkal jobban bírjuk az ütéseket és a harmadik az elmaradhatatlan spin attack (Zelda után szabadon), amikor is elkezdünk pörögni a kardunkkal. Ezeket egyébként harc közben egy csík (hívjuk Magic Meternek a Zelda után :P) feltöltésével tudjuk használni. Az ellenfelek nem túl sokoldalúak ugyanis kapunk egy mókust, egy sárga lényt, akit tuti Pikachu ihletett és egy húsevő növényt. Egyelőre velük kell beérnünk.
A zenéket és hangokat még nem is említettem, pedig érdemes mivel van néhány tényleg nagyon jól sikerült dal. Karakterünk, akár csak a Zelda sorozat sztárja Link, nem túl beszédes. Már ami a hangokat illeti ugyanis mint említett kollégája, ő is csak néhány nyögésnyi hangot képes kipréselni magából, ami nem feltétlenül baj, csak megjegyzendő. Hangok terén a játék merít még a Zeldából, pl. a párbeszédablakok közötti váltásnak szinte megegyezik a hangja az Ocarinában hallható menülapok váltogatása közben adott hanggal. Persze ez sokaknak garantáltan nem fog feltűnni és ha mégis akkor sem lesz bosszantó vagy zavaró - számomra sem volt az, inkább örömteli.
Van még egy nagyon kezdetleges szintlépés is a játékban. Azért mondom így mert semmi attributumot nem oszthatunk el szintlépéskor, csak egyszerűen nő a hp-nk és kicsit nagyobbat sebzünk. Nem bántam volna ha itt átveszik a Zeldából ismert negyedszív gyűjtögetést, mert egyrészt szórakoztatóbb, másrészt nem lenne "ingyen", és a plusz tartalom sem ártana. És ha már szóba került a gyűjtögetés, a játék üvölt a gyűjthető cuccokért, amiből sajnos egy sincs benne. Nagyon bízom benne hogy a teljes játékba bekerül majd néhány gyűjthető dolog, amivel az igazi rajongók akár 10-20 órákig is leköthetik majd magukat.
Eddig nagyon meg voltam elégedve a játékkal, de sajna nem mehetünk el néhány kisebb nagyobb hiba mellett, mert hát ugye ez sem tökéletes. Számomra a játék legnagyobb nem is igazán hibája, inkább hiányossága, a használati tárgyak teljes hiánya. Rendben van hogy kapunk egy kardot (sőt a 3. chapternél kapunk egy új, immáron fém kardot), de ez nagyon kevés. Ha már ennyire erősen érződik rajta a Zelda utánérzés, akkor ezt nem kellett volna kihagyni. Az egyik legerősebb része lehetne a játéknak, ha egy adott feladatot többféleképpen lehetne megoldani a sokoldalú felszerelésünknek köszönhetően. Remélem a teljes játékra kapunk egy nagyon komoly arzenált, mert elférne. A másik érdekes dolog, hogy nincs mentés a játékban. Chapterek között ment ugyan a játék, de ha valami oknál fogva ki kell lépnünk mondjuk a második chapter vége előtt 2 perccel, akkor legközelebb már csak a chapter elejétől folytathatjuk a játékot és minden addig megszerzett EXP is eltűnik.
És ami mellett még nem tudtam elmenni, az a fejlesztők trükközése. Nem elég hogy egyelőre csak 3 elérhető chapter van a játékban, de meg merték azt lépni, hogy az a hegy amire felfele megyünk a chapter 2-ben, az lesz a chapter 3, csak most már lefele baktatunk a hegyről. Ez szerintem csúnya húzás a részükről, és őszintén remélem hogy nem játsszák el többször.
Az elején említettem a Zeldás párhuzamot...lenne itt még valami. Az utolsó fejezet előtt kapunk egy kis tündér segítőt, aki lebeg ott felettünk és néha "hasznos" tanácsokkal lát el minket. Navi? Ocarina of Time? Mond valamit? Ez persze nem hiba, csupán érdekesség!
Összességében ebben a játékban remek lehetőségek vannak és az már most látszik, hogy a fejlesztők törekednek a minőségre. Még nagyon hiányos, de ha valakit kicsit is érdekel az támogassa a fejlesztőket hogy mihamarabb elkészülhessen a Divinia Chronicles. Hiszem hogy ebből még nagy dolgok születhetnek és kell is egy ilyen játék PC-re!