Metal Slug 3 majdnem újratöltve

Végre le tudtam én is tesztelni a Metal Slug franchise egyik legjobb részét. A teszt előtt egy kis csavart vittem az egészbe azzal, hogy végigtoltam ismét az eredeti változatot, így most még tisztábban tudtam ránézni az újra kiadott példányra.

metal slug 3 logo.jpg

Aki nem ismerni a sorozatot, annak annyit kell tudni róla, hogy 1996-tól indult az első része kezdetben Neo-Geon és azóta 20 rész jött ki szinte az összes platformra. A klasszikus oldalnézetes shooter kategóriát képviseli, amolyan run and gun típus.

Anno a harmadik rész volt a legsikeresebb és mivel már jó ideje a rebootok és az újra kiadások korszakát éljük, 2014-ben eljött az idő, amikor végre emulátor nélkül is élvezhetjük a játékot Steamen. Az eredeti verzió nagyon nehéz, ma nem hiszem, hogy az ázsiai gémereken kívül bárki végig tudná vinni adott folytatási lehetőséggel. Szerencsére régen is volt Free Mode, amely végtelen életet adott, maximum csak a jelenlegi pálya checkpointjait vesztjük el, ha meghalunk. A játék több okból nehéz, először is nem az a kitaktikázható, mint egy jó repülős shooter, amibe szorul némi logika és ki tudjuk táncolni a lövedékeket. Itt keményen be fogjuk kapni ezeket hiába ügyeskedünk, ha erre koncentrálunk, csak idegesek leszünk, mert extra szemét a gép. Ezért is ajánlom a co-op-ot, mert úgy egy fokkal jobb és mellesleg egyedül szerintem messze nem annyira élvezet, mint haverral. A második fő ok, hogyha meghalunk és elfogyna a folytatási lehetőségünk, azaz az "érménk", akkor kezdhetjük elölről az egészet. Ez eléggé kellemetlen, bár mindenki gondolhatná, hogy igazából nem olyan nagy feladat, mert csak 4 mission plusz egy final mission van, de azt gondolom kevesen tudják, hogy a final mission, az kb. annyira hosszú mint az első 4 mission csak folyamatos boss harcok és halálfélelem van. Esélytelen, na de ennyit a nehézségről. A játék ezen része tulajdonképpen a co-op és a menő járművektől lett igazán sikeres. Utóbbiakból van tank, tengeralattjáró, gépfegyveres strucc, rakétás teve vagy villámszórós elefánt és persze robotok.

metal slug 3.jpg

Ezek tényleg jó dolgok viszont nem volt még szó a játékidőről. Az a fajta játék, amelyet egyben kell lenyomni, leülsz és addig tolod amíg nem látod a végét, mivel nincs mentés benne. Sajnos nem mértem le, de ez max. 2-3 óra lehetett összesen. Van pár alternatív vonal is, amelyért újra neki lehet esni, de más nagyon nincs. Az elvetemültek biztos élvezhetik, hogy mondjuk összesen egy élettel ki tudja több pontra kipörgetni, de szerintem nagyon más nem fog ezzel többet foglalkozni. Ettől függetlenül jó szórakozás volt, de nem hiszem, hogy elő fogom én ezt valaha venni újra. Lássuk az új kiadást.

metal slug 3 2.jpg

 Az új részt már nem vittem végig, inkább csak belenéztem pár pálya erejéig, hogy mennyiben változott 14 év után a játék. Elsőként a menün láttam pár változást, hiszen itt a local co-op mellett már online co-op lehetőség is van. Aztán beléptem a játékba és..... és semmi. Nem több, nem szebb, nem HD, nem feljavított kiadás, bár állítólag a hangokon javítottak, de én nem vettem észre. Ugyanaz a textúra, a játékmenet és a pályaelemek. Egy régi TV-n még jó volt játszani, de egy mai monitoron nekem már nem adja.

metal slug 3 pc steam origin comparison.png

A játék ára jelenleg 6.99 euró, ami nem sok érte, de nem is kevés, esetleg nagyon unatkozóknak és persze fanoknak tudnám ajánlani, de én inkább megvárnám az akciót, ha nagyon kellene, de nem kell. Ez csak megint egy játék újrahasznosítása volt, mert a kiadó akart egy kis pénzt.

A játékot Steamen itt találjátok:http://store.steampowered.com/app/250180/

2 komment