A gamepadem története

Régóta érlelődik bennem egy ilyen poszt, de valahogy soha se volt indíttatásom, hogy tényleg szívből és lélekből tudjak a Logitech mellett érvelni. Azóta sok minden változott, egyrészt közel 2 éve gyűrőm rendesen a padot, másrészt történt egy eléggé hihetetlen dolog is, ami miatt már tényleg itt az ideje ennek a posztnak.

2012 elején kezdődött az egész, mikor egyre több komolyabb platform és tps játékra tettem szert. A legtöbb Xbox átirat volt, szóval eleve adta magát. Meg néha jó a változatosság, főleg ha egy egész napos monitor előtti görnyedős munka után a bill+egér kombó helyett belesüppedhetek a kényelmes fotelba és tolhatok valami könnyed cuccot. Kezdésnek a szokásos eljárást alkalmaztam, felmentem a prohardver fórumra és benéztem a gamepad topikba hátha van valaki szaki, aki megmondja a tutit - közel 10 éve így vásárolok, úgyhogy ebben a metódusban megbízok a mai napig. Szerencsémre pont egy ismerős arc volt a topik mestere, így még rövidebb utat kellett bejárnom - kösz DeFranco :).
Tulajdonképpen két választásom volt, ha minőségi XInputos padban gondolkozom: a tuti fix Xbox gamepad, ami minden portolt játékkal automata megy és a Logitech F széria. Az Xbox Gamepad for Windows alapvetően napjaink a "gyári" gamepadja, de ezenfelül nem sok érv szólt mellette. Akkoriban drága volt (10+ ezer) és semmi extrával nem tudott többet, mint a Logitech F széria. Az F szériában 3 fajta pad kapható: F310, usb kábeles nem rezeg, F510 usb és rezeg, F710 wifi és rezeg. Mivel én nem szeretek akkukat töltögetni és a rezgés se izgat az N64 rumble pakk óta, ezért maradtam a legkisebb verziónál, amely akkoriban 6700 Ft körül mozgott. Az Xbox padhoz képest ezeken a d-pad bal oldalt van, a kialakítása is egy picit más, de ez már csak megszokás szerintem. Az se elhanyagolható, hogy a Logitech padjain lehet cserélni a d-pad és a stick közötti irányításon és bármikor XInputról átválthatunk a régebbi DInput szabványra - ez OSX-en is hasznos, ahol jó pár játék csak azt kezeli, mondjuk manapság ott is az XInput megy. Továbbá programozhatjuk is egyedileg a gombokat, ha nagyon szeretünk kísérletezni, de igazából manapság már csak "plug and play" az egész. Szóval ezek a fícsőrők, a jó ár és a 3 év garancia egyértelműen meggyőztek arról, hogy nekem ez tökéletes lesz.

Pár nap alatt meg is jött a pad és anno az L.A Noire-ral teszteltem. Kibontás, bedugás és már ment. A gombok színei is egyeznek, így azzal se volt gond, mint néhány olcsóbb noname változatnál. Fogása nagyon kényelmes, kb. 5 perc alatt sikerült beleszeretnem. Utána próbáltam direkt nem Xbox portos játékokkal is, mint pl. a régi Sniper Elite-tel is DInputon, majd OSX-en is (XInput driver) és azóta már kb. mindennel. Semmi gond nem volt, mindig felismerték, minden gomb a helyén volt, nem kellett szenvedni vagy állítgatni soha.

Minden rendben volt egészen a Mortal Kombat Komplete Editionig - ekkor volt másfél éves. De tényleg semmi baja nem volt, pedig nem egyszer ejtettem le véletlen és nem egy játékkal zúztam szét a gombjait, de hát a Mortal, az mindig is Mortal marad, és én azt keményen nyomom már több mint 20 év óta - leírni is szörnyű :). 60 óra után elkezdett a left-trigger rész szarakodni, valami kontakt hiba keletkezett, mert néha azt érezte, hogy finoman nyomom. Igazából annyira nem zavart soha, de MK-ban volt, hogy felidegelt, mivel ott nagyon szépen és pontosan kell zongorázni és ha egy ilyen van, az halál. Olyan 160 óránál úgy gondoltam, hogy itt az ideje írni a supportnak, hátha el tudom intézni, hogy évvégre legyen újra egy hibátlan padom. Hallottam már legendákat, hogy mekkora jófejek meg van magyar support is, mondom most megnézzük mit tudnak.

A dolog annyiban érdekes, hogy a számlám nem volt hozzá, szóval kicsit rontottam az esélyemen, de hát egy emailbe még nem halok bele:

04.12.2013
"Kedves Logitech,

A Gamepad hibátlan volt egy ideig, de egy idő után az LT gomb érzékelője meghibásodott. Játékközben benyomódik, de ha bill+egérrel csinálok vmit, akkor is van, hogy azt érzékeli, mintha megnyomtam volna folyamatosan. Nem tudom, hogy szeriál alapján megy a garancia, de az enyém még tuti garis kell hogy legyen, a blokkom nincs, de remélem megoldható valami support így is. Előre is köszönöm türelmüket"

Egy napon belül jött is a válasz:

Köszönjük, hogy felkereste a Logitech ügyfélszolgálatát.
Sajnálattal hallom, hogy problémája adódott a Logitech Gamepad F310 termékkel. Biztosíthatom, hogy megpróbálunk mindent megtenni annak érdekében, hogy problémája mielőbb megoldódjon. Bevallom már ezeket a sorokat olvasva is jobban éreztem magam és azt se zavart volna, ha azt mondják nem :)
Mikor és hol vásárolta a terméket?
Kérem készítsen egy-egy fotót a teljes termékről és a rajta lévő P/N és PID vagy S/N számokról.
Mindkét képen látszódjon még egy papírra írva a következő kézzel írott referencia számmal.

Én ennek eleget is tettem aznap és másnap a következő jött:

Kérem adjon meg egy szállítási címet.

Képzelhetitek mekkorát néztem! Megírtam a címemet, kaptam egy UPS trackert és kereken az első emailem után 1 héttel! kaptam egy vadi új padot... és igen, ha figyeltetek, akkor van benne egy érdekesség, hogy most már Annának is lett egy padja, majd a LT gombot kikapcsoljuk vagy átírjuk, ha úgy van - mint mondtam túlélhető a hiba. Szóval így lett egy másod padom is:

logitech_f310_gamepad.jpg

Le a kalappal a Logitech supportja előtt, többi ismerősömnek amúgy nem volt gondja még a paddal, pedig van akinek sokkal régebb óta megvan, mint nekem - mondjuk nem is játszanak ilyen brutálisan, mint én.
Nagyon sokszor hallottam másoktól, hogy jó neki a gagyi kínai XInputos is pár ezerért, meg most már az Xbox padok is olcsók, de a 3 év komoly support nekem többet ért mindennél. Engem eddig is megvettek és nem éreztem a hiba keletkezésekor, hogy a Logitech a szar - nem egy padom romlott el a Mortal Franchise alatt. Egyetlen gond az egész történettel, hogy az év elején sajnos összébb húzta az új vezetőség a nadrágszíjat és leállt a gamepad / kormány gyártás. Persze lehet, hogy az új konzol generáció és a Steam gamepadja ráveszi őket arra, hogy ismét joyokat gyártsanak, de ez még a jövő zenéje. Egy biztos, ha lesz új padjuk valaha, én azt fogom venni.

1 komment