Folk Tale: Humoros Falusiak

Meglehetősen egyedi stratégia-szerepjáték-istenszimulátor hibrid készül a Games Foundry indie csapat gondozásában. A Folk Tale humora sokakban a Fable-t idézi elő, nekem azonnal a Bard's Tale és az Overlord jutott róla eszembe. Ha a játékelemeket nézzük - nyersanyaggyűjtés, városépítés, küldetések és RPG elemek - akkor még nehezebb hasonló címeket felsorolni. A legtöbb embert talán a Settlers 7-re emlékeztetheti de én a Spellforce-ot is megemlíteném.

Folk Tale alpha header.jpg

Egyelőre az alfa verzió érhető el Steamen 17 euróért és ha továbbra is teljes gőzerővel halad a fejlesztés, akkor bőven megéri az árát. Jelenleg csupán a tutorialt lehet kipróbálni ahol mi tervezzük meg első településünket a malomtól és a búzaföldektől kezdve a templomig. Lakosainkat a megfelelő épületek birtokában kinevezhetjük molnárnak, favágónak, kőfejtőnek vagy akár szerzetesnek is. Sok ilyen módon specializált alattvalónk speciális képességeket is kap (gyógyítás stb.) amit harcokban hasznosíthatunk.
Később a kaszárnyában néhány bátor parasztunkból őröket kiképezve és hátizsákunk tartalmával (a billentyűzeten) mindenkit felszerelve megindulhatunk felfedező utunkra és koboldokat, goblinokat kaszabolva nekiveselkedünk az első küldetésnek. Ugyan időközönként egy-egy hajó hoz magával új telepeseket a kikötőhöz közeli kocsmába, de embereink száma véges. Bár úgy vettem észre hogy ha sokan elhaláloznak akkor mindenképpen várható utánpótlás.

A térkép felderítése és épületeink magunk mögött hagyása picit a Diablo-szerű szerepjátékokat idézi. Ugyan nincs dialógusfa, de az utunkba kerülő egzotikus ellenfelek, furcsa karakterek, elhagyott kincses ládikák és csapdák utánozni próbálják azt a fajta játékmenetet. Azzal a kivétellel, hogy itt bármikor visszatérhetünk a stratégiai részhez.
Mivel még csak korai stádiumban tart a fejlesztés, számítani kell olyan hiányosságokra, mint néhány nem működő képesség, egy-két beragadó egység és a befejezetlen ökonómiai rendszer, aminek köszönhetően teljesen önellátóvá válik a település, miután mindent megépítettünk. Furcsa volt mikor a kalandozóimból álló kis csapatot terelgetve nem kaptam figyelmeztetést éhező lakosokról vagy nyersanyagok lelőhelyének kimerítettségéről. Azt is megemlíteném, hogy instrukcióinkkal ellentétben jobb-klikk helyett csakis a a ballal tudjuk munkára bírni alattvalóinkat, és egyelőre csakis a férfiakat.
Sok dolog van még hátra mire befejezettnek tekinthető lesz a játék, de pont ez a tetszetős benne: már most látszik a jelenlegi tartalmon, hogy mi minden rejtőzik a felszín alatt.

Folk Tale settlement night.jpg

Ami nagyon hangulatosra sikeredett, az a változatos pályatervezés és a belső nézet (Backspace a billentyűzeten), melynek segítségével végigsétálhatjuk az egész térképet de akár a saját épületeinkbe is betérhetünk körülnézni. Van potenciál a Folk Tale-ben, úgyhogy várjuk a bővítéseket és a még nem bejelentett kiadás dátumát.

Folk Tale a Steamen:
http://store.steampowered.com/app/224440
Hivatalos oldal:
http://gamesfoundry.com

sorsolas.png

Gondoltam első írásom alkalmából köszönetnyilvánításként felajánlok néhány kisebb játékot (mindegyik kulcs aktiválható Steamen). Amelyikre igényt tartasz, azt írd bele majd tárgyként a levélbe. Ha több is érdekel, akkor többet is beleírhatsz, ezáltal a többi sorsoláson is részt veszel. A feladat egyszerű, csupán az alábbi három kérdésre kell válaszolnotok:

Hogy találtál erre a blogra?
Milyen gyakran és miért olvasod?
Mit változtatnál a tartalmon?

A választható nyeremények:

Alan Wake CE, Max Payne 3, Red Faction Armageddon

A játékot csak magadnak aktiválhatod, mivel a sorsolás célja, hogy olyanhoz kerüljön a játék, akit tényleg érdekel.

Nagyon köszönöm mindenkinek a sok hasznos és kedves levelet, jöjjenek hát a nyertesek:

Béki Ádám - Max Payne 3

Mátyás Levente - Alan Wake CE

Bárdos Dávid - Red Faction Armageddon

Gratulálok!

1 komment