Far Cry Frédinél és Béninél

2016. december 12. írta: Sirandrish
Far Cry Primal

A Far Cry sorozatról már biztos mindenki hallott, hisz a Ubisoft egy több mint 10 éves sorozatáról van szó, aminek az első része még 2004-ben jelent meg. Azóta megjelent három számozott, egy mellégágnak tekinthető Blood Dragon nevezetű, valamint cikkem alanya, a Primal nevet viselő rész.

primal_1.jpg

Én elég nagy rajongónak vallom magam, ugyanis az első rész óta szeretem a sorozatot, és a fentebb említett Blood Dragonon kívül szépen végig is vittem mindet, a 3-4. részt több platformon is, ezért talán nem meglepő, hogy már a bejelentés óta vártam a Primalt. Sajnos a futtatásához szükséges vasat csak nem olyan rég tudtam beszerezni, így csak mostanában tudtam kezelésbe venni, de ahogy szokták volt mondani....jobb későn, mint soha!

Az már a bejelentés során kiderült, hogy ez a rész más lesz mint a többi, hogy az Ubisoft valami újon töri a fejét. És hogy honnan lehetett ezt tudni? Egész egyszerűen onnan, hogy időben visszanyúltak időszámításunk előtt 10.000-re, a kőkorszakba. De hogy ez mennyire jó nekünk? Megmondom őszintén, rám üdítően hatott a változatosság. Félreértés ne essék, imádtam a harmadik és negyedik rész helyszíneit, a néhol sűrű és burjánzó növényeket, a gyönyörűen megkomponált dzsungeleket, de mikor máskor kaptunk lehetőséget arra, hogy agyonvágjunk egy gyapjas mamutot egy kőbunkóval? Na ugye! 

Azonban nem kell félni, ez még mindig Far Cry, a recept a régi. Kapunk egy nagy bejárható területet, ahol oda és akkor megyünk, ahova és amikor akarunk. Kalandozhatunk, vadászhatunk, alapanyagokat gyűjtögethetünk, fő vagy mellékküldetéseket csinálhatunk vagy akár a korábbi részekből már jól ismert outpost foglalásokkal is elüthetjük az időt. Mellékküldetésekből van néhány fajta, mint pl. az Escort, ahol pár Wenját kell kísérgetni és közben megvédeni őket. Van ahol egy adott pontot kell bevédeni a másik törzstől, de van olyan is, ahol egyszerűen csak meg kell tisztítani egy területet a vadállatoktól. Természetesen itt is van/lesz lehetőségünk craftolni, nagyobb táskát, nagyobb tegezt vagy épp olyan ruhát csinálni, amiben jobban bírjuk a hideget. A lényeg a lényeg...aki Far Cryozni akar, az tud is, ugyanis ez még mindig az, csak új köntösben.

primal_4.jpg

A történet is hasonló a korábbiakhoz. Itt is két oldal van, csak itt mondjuk nem frakció, hanem törzs. A két törzs a Wenjak és az Udamok. Mi a Wenja törzs tagjai vagyunk, és a játék egy rosszul sikerült mamutvadászattal kezdődik, ahol is elveszítjük a társainkat. Innen indul Takkar (hősünk) kalandja, amiben nem lesz más feladata, mint a lehető legtöbb Wenjatársat összekanalazni, és jól eldádálni a rettegett Udam törzs tagjait. Nem tűnik mélynek, igaz? Nem is az...pont mint eddig, csak ősemberekkel. Az viszont remek hogy ősnyelven beszélnek, és csak a feliratból lehet tudni, hogy ki mit mond. 

primal_3.jpg

A Skillrendszer is maradt, csak jobban szét van osztva, ugyanis három ág helyett most nyolc van. Na de nem kell aggódni, ha csak a főszálra megyünk rá, a kb. 80%-át akkor is ki tudjuk maxolni, ha meg bevállalunk néhány mellékküldetést vagy némi gyűjtögetést, amiben itt szintén nincs hiány, akkor gyakorlatilag minden skill megszerezhető.
Ha már gyűjtögetés. Nem is lenne Far Cry a Far Cry, ha nem lennének gyűjtögethető elemek. Szerencsére vannak, nem is kevés. Vannak itt díszes kövek, totemek vagy éppen barlangrajzok, amiket néha mondjuk meg kell világítani hogy láthassuk, még akkor is, ha egyébként a szemünket is kiveri.

primal_8.jpg

De akkor miben is más ez, mint az előző részek? Hát természetesen a legszembetűnőbb változást maga a kor adja. Ugyanis hiába marad a játék szinte ugyanaz, az eszközeink azért mások lesznek. Többek között az automata fegyvereket, gránátokat és egyéb modern halálosztó eszközünket felváltják a kőbalták, dárdák, és íjak. Szerencsére azért ezek fejleszthetőek, így a vége felé közeledve, ahol már komolyabb ellenállásba is ütközünk, már sokkal erősebb balta vagy íj áll majd a rendelkezésünkre. Változás még a bejárható terület mérete, ami jóval kisebb a korábbi részekhez képest. Persze ez kötelező lépés volt, hisz járművek hiányában napokig csak sétálgatnánk. Viszont éppen ezért szerencsére egyáltalán nem zavaró, hiszen hiába kisebb a bejárható terület, a mozgásunk is sokkal lassabb.

primal_6.jpg

És akkor térjünk ki a játék legnagyobb újítására, a személyes kedvencemre, az állatok szelídítésére.
Bizony, módunkban áll, nem csak hogy megbékíteni az állatokat, de a saját oldalunkra is állíthatjuk őket. És ez miért jó? Először is mert három fronton is támadhatunk. Az égből beküldhetjük a baglyunkat, majd a földön ráuszíthatjuk valakire mondjuk a tigrisünket, mi meg hátba nyilazhatjuk a maradékot. Ezzel lényegében megduplázza a tűzerőnket. Messziről ráküldhetőek bármire és minket észre sem vesznek, ami kapóra is jön a sunnyogós, nyílhasználós ős-Wenjának. És a legjobb: "járműként" lehet használni a nagyobb jószágokat, ugyanis a hátukra ülve lovagolhatunk rajtuk, ezáltal jóval gyorsabban megtehetjük a nagy távolságokat. Ugye azt nem kell mondanom, hogy mennyire állat egy kardfogú tigris hátáról nyilazni? Emellett segít a vadászatban is, ugyanis ő utoléri a rohanó állatokat, és le is vadássza nekünk. Ami nem rossz, lévén hogy az állatokból nyert hús az élettöltője a kis kedvencünknek és nekünk is.

primal_2.jpg

A beszámoló vége felé közeledve talán ideje lenne megemlíteni a számomra legfrusztrálóbb dolgot a játékban, a gyűjtögetést.
Eddig is kellett vadászni, hogy jobb felszereléseket gyárthassunk, nincs is azzal baj. De amikor a felszerelés fejlesztésén kívül még a sok-sok barát táborát is mi fejlesztjük egyesével több szinten keresztül és emellett még a puszta lét is nyersanyagba kerül, az már nekem sok. Az élettöltés miatt a vadászat szinte folyamatos, hiszen az állatkánk is sérüléseket szenved, amiket gyógyítani kell, már csak azért is mert csak full HP mellett lehet rájuk felülni.

Emellett a nyílhasználat miatt annak alapanyagát is folyamatosan gyűjtögetni kell. Persze a raktárad véges, szóval nem tudod azt csinálni, hogy rászánsz fél órát és akkor örökre elég... neeem. Minden komolyabb csata után gyűjtögethetsz megint. Ezen az sem segít, hogy a legkomolyabb íj már két nyilat lő ki egyszerre. Persze össze tudod szedni a nyilakat, ki tudod húzni a holttestekből, de a java sajna úgyis ottmarad. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy bizonyos skillek fejlesztésével azért javul a helyzet, mert akkor már több azonos alapanyagot szedsz ki egy fából és hasonló finomságok.

primal_7.jpg

Vannak még hiányosságok az előző részekhez képest, mint pl. a COOP hiánya. Szerintem az égvilágon semmi sem indokolta, hogy ebből a részből kihagyják. Aztán a lehengerlő főgonosz, amire Pagan Min, de főleg Vaas óta igényünk is van. Itt is van ugyan, de annyira semmitmondó, hogy meg sem említem. Szerencsére legalább mellékszerelőkből kapunk néhány emlékezeteset, mint például a félkarú Wenja, aki lepisál minket, majd ürülékből épít nekünk totemoszlopot, vagy épp a nagy kedvenc Urki, aki azt hiszi hogy 2 madártoll segítségével tud repülni, vagy hogy ha magára köt pár követ, akkor ellenáll majd a dárdáknak. 

far-cry-primal.jpg

Összességében nekem nagyon tetszett a Far Cry Primal. A sok világháború és dzsungelharc után kellemes kikapcsolódás volt a kőkorban barangolni. A COOP lehetőség hiánya számomra érthetetlen, hiszen ez a törzsi móka üvölt érte és hát az előző részekben is volt... na mindegy, egyedül is jó volt.

Attól azonban tartok picit, hogy a előző részekben Ramboként erdőket kiirtó, gránátokkal vadászó, offenzív taktikát alkalmazó emberkéknek kicsit túl száraz lesz a Primal, hiszen azért ez sokkal nyugisabb és kényelmesebb tempót igényel. Viszont ha maga a Far Cry életérzés a cél, akkor ne hagyd a polcon! Alsó hangon 12-18 órás kaland (nehézségi szinttől függően), de ha maximalista az ember, akkor simán belemegy a 35-40 óra is, ami a játék mai ára mellett már nagyon is megérős.

1 komment