2014. október 01. ayo

Cookie Clicker után itt az újabb idle game, amely a következő pár hónapban mindenki böngszőjében fog futni. Vigyázat: a játék beszippant és nem enged el - én szóltam.
A Clicker Heroes már sokkal szebb grafikával és egy csomó új fícsörrel (pl.: szint lépés és boss fightok) érkezett - nekem ez pont elég volt ahhoz, hogy újra rákattanjak egy ilyenre. Nagyon a játékmenetről nem is érdemes beszélni, hiszen az egyik legkönnyebben megérthető kategóriába tartozik, hamar rá lehet érezni és nagyon lassan lehet lejönni róla.

clicker heroes.png 

És akkor íme a játék linkje. Mostantól ezzel keltek és ezzel fekszetek:
http://www.clickerheroes.com

2014. szeptember 30. ayo

Nem tudom mi van a rajongókkal, de a Donkey Kong Country Doom után most itt az Ocarina of Time SNES verziója. Egyelőre csak demó, de már ez is egyszerűen hihetetlen. Ezt persze azok tudják legjobban átérezni, akik játszottak a Nintendo 64-es Ocarina of Time-mal, ami mellesleg a legjobb Zelda játék, amelyet valaha készítettek. Bámulatos, ahogy a háromdimenziós játékot át tudták vinni A Link to the Past 16-bites stílusába. A demóban az első pár jelenetet láthatjuk és egészen a kard megszerzésig tudjuk tesztelgetni a jelenlegi verziót. Nagyon érdekes volt ezeket, na meg a teljes térképet két dimenziós környezetben látni - tényleg minden ott van, ahol lennie kell, látszik, hogy minden részletre ügyeltek a rajongók. Bevallom én azt éreztem, mintha egy teljesen új Zelda játékkal játszanék és nagyon remélem, hogy el fog készülni egyszer a teljes verzió.

Ocarina of Time 2D.png

2014. szeptember 26. ayo

Pár éve a Mariónak ünnepeltük a 25 éves évfordulóját, most pedig a héten Nintendo lett 125 éves.

A Nintendo eredetileg kézzel készített kártyákat gyártott, később próbálkoztak a taxi és szálloda iparban is, de az évek során visszatértek a gyökerekhez és szerencsénkre folytatták a játékipart a videójáték-gyártással. Ezt nagyon jól is tették, mert többek között nekem is az életem része lett, egyedül GameCube-on nem volt, mert az akkori vonal nagyon nem jött be.

NintendoLogo2.png

A Wii nagy sikere után jelenleg a Wii U is annyira rosszul fogy, mint GC társa, viszont a 3DS kézi konzol fronton a legjobb választás - nem hiába fogyott belőle közel 43 millió a mobil játékok tündöklése mellett.

Az IGN a 125. születésnap alkalmából egy 11 perces videóval kedveskedik, amelyben bemutatják a 125 legjobb Nintendo játékot.

Tartamilag szerintem igen hasznos lehet bárki számára, mert tényleg benne van az összes fontosabb játék - most én is kiírtam pár címet, mert voltak játékok, amiket akkoriban nem volt lehetőségem kipróbálni és jobb híjan csak az 576 KByte cikkjeit olvastam el újra és újra.
A sorrendet szerintem nem kell komolyan venni, hiszen lehetetlen egy ilyen listát összeállítani úgy, hogy mindenkinek megfeleljen.

megjegyzés: a Nintendo a mai napig az egyetlen cég, amely kizárólagosan videójátékokkal foglalkozik, nincs semmi leágazó vállalata, mint a Sony vagy a Microsoft esetében.

2014. szeptember 24. ayo

Tudom, hogy nem mostani játék, de valahogy megint elém került pár videó a Mario Must Die-ról, amit egyszerűen hiba lenne nem megemlíteni. Ez a mod a Super Nintendo egyik legsikeresebb játékábából a  Super Mario Worldből készült SokobanSolver által és kijelenthetjük, hogy ez lett a valaha készült legnehezebb Mariós játék.

Mario Must Die.jpg

Aki azt hitte, hogy jó a Super Mario Worldben, az nézzen bele pár másodpercig a videóba, amely azonnal megcáfol minden kósza gondolatot ezzel kapcsolatban. Én mai napig felkiáltozom, hogy ilyen nincs vagy csak egyszerűen nevetek a játék megoldásain és persze, hogy valaki ilyet konkrétan speedrunban tol. A játék megoldásai brutálisak, a készítő tuti ismerte a motor 100%-át, hogy ilyen szemét megoldásokat tudott belerakni. Gondoljatok bele mennyire nehéz volt a Super Mario Worldben a köpennyel profin egyensúlyozni vagy hogy mennyire nehéz volt úgy leesni, hogy pont időben tudjunk visszaugrani az eldugottabb helyekre. Na most minden ilyet pixel és másodperc pontosan kell végrehajtani, hogy tovább jussunk pár centit a játékban. Nagyon kemény. A videót mindenkinek ajánlom a játékot játszani pedig csak az elvetemültebb arcoknak.

megjegyzés: a játékot kizárólag hackekkel (slowdown, savestate stb.) lehet végigtolni. Azoktól könnyebb nem lesz, csak esélyt ad a végigvitelhez.

2014. szeptember 22. ayo

Számtalan modot készítettek a jó öreg Doomhoz, de ilyet még tuti nem látott senki, egy teljesen új Donkey Kong Country készült a klasszikus FPS motorra. Jól olvassátok, egy FPS játékból alkottak 2D platformert, zseniális.
Kinézetre csak nehezen lehet megkülönböztetni az eredetitől, leginkább abban tér el, hogy ezeket az elemeket másképpen használták fel. A játék még fejlesztés alatt áll, jelenleg 10 pályát és egy Boss fightot tartalmaz, ez játék időben olyan 42 percet nyom, ami azért nem rossz. A Donkey Kong Country Doom nem csak az első rész, hanem a többi két rész sprite-jait, artworkjeit és zenéit is használja egy az egyben vagy módosítva. 

Donkey Kong Country DooM.jpg

A Donkey Kong Country DooMot a következő módon tudjátok játszani:

1. Töltsd le a GZDoom-ot.
2. Töltsd le a Doom2.wad fájlt és másold a GZDoom mappába.
3. Töltsd le a Donkey Kong Country modot és másold a fájlokat a GZDoom mappába.
4. A játékot a "donkey kong country.bat" fájllal kell indítani. Utána az Option-Customize Controls részben legalul állítsátok majd be a SNES buttons Y-B gombokat és mehet a móka.

megjegyzés: Ne menjen el a kedvetek, ha nem sikerül először az összes pálya. A játék fanoknak készült, ezért lesznek benne keményebb részek, de azért kis kitartással teljesíthető. Sok sikert!

A játék jelenlegi állapotáról készült egy 42 perces videó:

2014. szeptember 18. ayo

A Spirit Tracks elkezdésére nagyon nehezen tudtam magam rávenni. Valahogy soha se jött be ez az idő sík, meg ugye a GameCube Wind Waker is kimaradt többek között a GC akkori sikertelensége miatt is, amit egyébként az egyik legjobb résznek tartanak, de nekem a rajzfilmes grafika az Ocarina of Time után enyhén visszaesés volt. Egyetlen indok volt, amiért mégis elkezdtem, az pedig nem volt más, mint a Phantom Hourglass, amely szintén hasonló stílusban készült, szintén húztam a számat, viszont nagyot csalódtam pozitívan. Talán azután jöttem rá újból, hogy egy Zelda játék egyszerűen nem lehet rossz.

Legend_Of_Zelda_Spirit_Tracks.jpg

archívum