2017. július 07. írta: csehla
Paradigm

Amikor először láttam ezt a játékot mozgás közben, tudtam, hogy valamilyen úton-módon ki kell próbálnom, mindezt annak fényében, hogy még életemben nem játszottam egy Point'n'Click kalandjátékkal sem (tudom, ez az én szegénységi bizonyítványom, igyekszem is bepótolni majd a klasszikusokat).

20170411181415_2.jpg

Tudni kell a játékról, hogy egy 2014-es Kickstarteres project eredménye, és idén áprilisban látott napvilágot. Ha csak megnézünk pár képet a játékról, egyből leszűrhetjük, hogy a stílustól függetlenítve ez nem a nagyközönség számára készült, mivel olyan karaktereket vonultat fel egy szürreális poszt-apokaliptikus világban, ami nem minden játékost fog tudni lekötni. Ez ne riasszon el senkit, ugyanis a maga módján egy nagyon szórakoztató kalandjátékkal lenne szegényebb játékos karrierje.

20170411181424_1.jpg

Főhősünk Paradigm egy félresikerült génmódosítás szüleménye, aki félig magányosan tengetni mutáns hétköznapjait Krusz városában. Kalandjaink során több karakterrel kerülünk interakcióba, melyek mindegyike egyedi ízt ad a játéknak. Rögtön a kezdő helyszínen kontaktba kerülünk JOHN-3000-el, a beszélő számítógéppel, akinek egy mosolygós arcot ragasztottak a monitorára. Neki a fő életcélja az, hogy minél több női gépet hódítson meg, de lesz itt pl. beatboxoló cserepes növény, vagy épp útjelző bóját viselő szuperhős is.

20170411183815_1.jpg

A történetről nem sok mindet mondanék, egyrészt olyan agyament, hogy írásban nem is lehet igazán visszaadni, másrészt pedig a játék lényegét rontanám el ezzel a húzással.

20170411185013_1.jpg

A játékmenet amennyire én meg tudom állapítani a klasszikus kalandjátékok sémáját követi, azaz szinte minden tárgyal interakcióba tudunk lépni valami úton-módon, sokszor Paradigm megjegyzésein lehet a legjobbakat nevetni :D
Ezen felül különböző tárgyakat kell gyűjtögetnünk a továbbhaladás érdekében és nem ritka hogy kombinálnunk is kell őket. Mivel nem volt sok Point'n'Click játékhoz szerencsém, gyakran zavarba jöttem, hogy mit is akar tőlem a játék, így egyszer-kétszer puskáznom kellett, hogy mi is lenne a teendőm. Majd persze Ayo elmondta, hogy ez többnyire a játék része :)

20170411183601_1.jpg

A pályarészek között a játék elején stílszerűen egy térkép segítségével utazhatunk, később ezt felváltja majd egy elektronikus kütyü, ami igaz, hogy kevésbé sikerült látványosra, viszont a benne levő funkciók kárpótolnak minket mindezért, ugyanis nemcsak utazáshoz tudjuk majd használni az adott helyszínek között, hanem a pályákon elszórt audio kazettákat illetve minijátékokat ezen eszközünkön tudjuk majd lejátszani.

20170412192453_1.jpg

Ha már a helyszíneknél tartunk, sikerült mindegyiket olyan egyedire és ennek következtében elborulttá tenni, hogy minden egyes négyzetcentiméterét öröm lesz felfedezni. A készítő (Jacob Janerka) nem volt rest, és sok apróbb geek utalást rejtett el a helyszíneken, melyet a tapasztaltabb játékosok rögtön észre fognak venni, de azért nekem is sikerült egy-kettőt elcsípnem.

20170414210114_1.jpg

A játék kellemesen hosszú, nagyjából 7-8 óra alatt tudunk eljutni kalandjaink végére, viszont hogy ha az egész játékot első kézből akarjuk megtapasztalni akkor azt javasolnám, hogy minél kevesebb képet illetve játékmenet videót nézzetek meg belőle.

20170416163551_1.jpg

Én is így tettem, és így sokkal jobban ütött, mint hogy ha már láttam volna korábban az egyes helyszíneket vagy épp karaktereket. Viszont nyilván ez egy ördögi kör, mivel nekem is valahogy színesebbé kell tennem a cikket, de megpróbáltam olyan képeket válogatni, amik nem lőnek le poénokat.

20170415152156_1.jpg

A játékot jelenleg 15€-ért vesztegetik Steam-en, és tekintve hogy mennyi élménnyel és nevetéssel lettem gazdagabb, bátran ajánlom akár teljes áron való megvételre is.

3 komment