A legkeményebb pokémon most odacsap

Pokémon: Magikarp Jump

Pár napja hallottam először erről a játékról, aminek a neve hallatán elkapott a röhögőgörcs. Mondom magamban, már megint valami Flappy Bird féle agymenés, csak éppen Pokémon név alatt, mert azért csak jobban megy a már jól bejáratott név alatt.
Ám ahogy az örök érvényű mondás tartja, ne ítéljünk meg egy könyvet a borítója alapján, úgy gondoltam, csak adok neki egy lehetőséget, legrosszabb esetben letörlöm pár perc múlva. Ám ekkor jött a meglepetés...

magikarp_big.jpg

Magikarp...JUMP!

A játék röviden és tömören arról szól, hogy fogunk egy Magikarpot, amivel más Magikarp mesterek (azért nem írok Pokémon mestert mert itt mindenkinek Magikarpja van) Magikaprjai ellen küzdünk... vagyis ugrunk. Ugyanis a harc avagy küzdelem annyiból áll, hogy egymással szemben állunk, elkiáltjuk a varázsszót (Magikarp...Jump!) és ennyi.
A két Magikarp ekkor felugrik a levegőbe és az nyer, amelyik magasabbra ugrik. Mivel alapban nem egy komoly játékról beszélünk, ezért talán nem véletlen, hogy az ugrások után mindkét Magikarp egy Magikarp alakú lyukat hagy a földbe. 

magikarp.jpg

És itt jön a meglepetés: nem is olyan butácska az a játék. Persze poén, meg az ötlet önmagában is inkább vicc kategória, hogy a leghasznavehetetlenebb pokémonból készítettek játékot, de azért nézzük meg közelebbről.
A Magikarpunkat tudjuk, sőt kell is fejleszteni. Vagyis egész pontosan egy értékét, a Jump Powert (játékban csak JP), és értelemszerűen minél nagyobb a JP-nk, annál nagyobbat tud ugrani a kis harcosunk. A JP-t többféleképpen fejleszthetjük. Például kajákkal, amik a vízben "teremnek" Magikarpunk körül (ezeket összeszedegetve és minimális JP-t nyerünk), de a fő fejlődést egyértelműen a Trainingek jelentik. Ezekből is több fajta van, ráadásul mind fejleszthető.

magikarp_2.jpg

A fejlesztések

Az gondolom egyértelmű, hogy a nyertes csaták során a tréner, azaz a játékos EXP-t kap. Szintlépésenként meg megnyithatunk különböző kajákat vagy újabb tréningeket. Mindkettőt érdemes nyitogatni és fejleszteni is, mert alapból a kajából és a trainingből is csak két fajta van, de azok hamar kevéssé válnak, mert nem elég erősek, mivel kevés JP-t adnak.
Ahogy említettem, ha megnyitunk valamit azt utána még fejleszthetjük is, így elég komoly JP-ket össze lehet szedni akár néhány tréning után is. Oh és persze minél nagyobb szintű a tréner, annál nagyobb szintre tudjuk fejleszteni Magikarpunkat.

magikarp_3.jpg

A tréningek

A játék szerves része. Egyszerre három training pontunk lehet, azaz egyszerre három tréninget csinálhatunk meg. A training pontokból egyébként fél óránként kapunk egyet, illetve elég korán lehet feloldani egy segítőt aki cirka másfél óránként szintén ad egy plusz pontot.
Természetesen lehetőségünk van igazi pénzért vásárolható itemekkel is plusz pontot szerezni. Persze mint minden mikrotranzakciós játékban, itt is megszerezhető ingyen minden, csak nagyon sok idő.

magikarp_4.jpg

Egyebek

Tartalom szempontjából teljesen rendben van a játék és meglepő módon nagyon jól el lehet vele szórakozni. Vannak ligák, ahol végig kell verekednünk a többi tréneren és ha sikerül levernünk mindenkit, akkor kapunk egy jelvényt. Ha jól rémlik, akkor hét ilyen van - én jelenleg a harmadikat taposom.
Eredményhajhászok is örülhetnek, ugyanis Achievementek is kerültek a játékba, szóval lényegében rendben van minden, majdnem minden.

A feketeleves

Sajnos van ám egy pontja a játéknak ami ráteszi a bélyegét az egészre, mégpedig az, hogy minden automatizált. Ahogy említettem, a JP alapján ugrik a Magikarpunk, de olyannyira van ez így, hogy semmiféle ráhatásunk nincs az egészre. Ugrik amekkorát a JP enged és kész. Lehet szerezni segítőket, nekem is van egy Pikachum, aki néha az ugrás előtt ad egy kis boostot, de hogy mikor és melyik harc előtt az teljesen random.
És a legfájóbb pont, hogy bizony a tréningek is automatikusan zajlanak le. Ezzel önmagában nem lenne gond, csak hogy a tréningek teljesítése három szinten lehetséges. Good, Great, és Amazing, és hát nagyon nem mindegy, hogy mi a végkimenetele. Többszörös JP jár, ha jobban teljesíted a tréningeket, csak hogy ez nem rajtad múlik.

magikarp_5.jpg

Ezen kívül vannak ilyen totál random eventek például, hogy előttetek van egy fa, rajta gyümölcs. Leszeded vagy nem? Ha leszeded (jó lenne mert jutalom jár érte) akkor könnyen elképzelhető, hogy a majdnem max. szintes Magikarpot egy Pidgeotto elviszi, mert miért ne. De ugyanilyen poén, amikor találsz egy Pokélasztit, amiben pénz is lehet vagy épp egy Voltorb, ami megsemmisít. És ilyenkor nincs bocsi, annak a szezonnak ott és akkor vége, és kezdheted elölről:  Magikarp (LV1) kifog és újra tréning, újra liga meg minden. Egyébként ugyanez van akkor is, ha egyszer veszítesz a ligában.

Összességében egy meglepően jó játék, csak engedhetne jobban belenyúlni a dolgokba, mert így a sikert nem érzem magaménak, a kudarcot viszont nehezebben viselem el.

A játékot ezeken a linkeken tudjátok beszerezni: Android | iOS

1 komment