Project Argo, az ARMA fejlesztőitől

Az ARMA-t fejlesztő Bohemia Interactive már rutinosnak mondható a csapat alapú háborús lövöldék terén, így a nagy multiplayer FPS dömpingbe próbálnak beszállni egy új címmel, a Project Argo-val. Ha láttál már ARMA játékot, akkor nagyjából el tudod képzelni, milyen játékélményben lesz részed, a béta verzió kipróbálásakor. Ehhez nem kell más tenned, mint:

arma_3_project_argo_screen_1.jpg

  • Ellátogatni a játék honlapjára
  • Belépni vagy regisztrálni az oldalon
  • Az így kapott felhasználóval össze kell kötnöd a meglévő Steam fiókodat
  • Ha mindezzel megvagy, akkor a játék honlapján rá kell nyomni a Reedem Now gombra, és már aktiválva is van a fiókodon a játék.

A telepítésnél fontos, hogy a BattleEye nevű Anti-Cheat szoftvert is telepítsétek, amikor rákérdez az indításnál. Én ezt a lépést balga módon mellőztem, ám első indításnál rá kellett jönnöm, hogy az összes szerver alatt ez az addon fut, nélküle viszont nem enged fel, úgyhogy volt egy plusz köröm, amíg sikerült valahogy felraknom azt is teljes újratelepítés nélkül...

project_argo_01.jpg

De hogy végre a játékról is beszéljünk. Az átlagos multiplayer lövöldéktől eltérően itt 5v5-ben mérkőzhetünk meg egymással. Egyenlőre arról nem tudni, hogy bővítik-e a létszámot, bár a pálya méretéből ítélve valószínűleg nem várható nagyfokú növekedés (tehát nem fogunk 64v64-ben szaladgálni, mint pl a legújabb Battlefield-ben). A Bétában háromféle játékmód közül választhatunk.

project_argo_06.jpg

Az első a Link, ahol sorban el kell foglalnunk adott pontokat, és az a csapat győz, akinek először sikerül a központi pontot elfoglalni. Természetesen közben lehet szabotálni az ellenfél pontjait is, ugyanakkor a mieinkre is figyelni kell. Van benne egy minimális csavar is, ha az égből lepottyanó Supply csomagot sikerül valamelyik csapatnak biztosítani, akkor az ellenfél fél percig egy pontot se foglalhat, ami mondanom se kell, sokszor meccsfordító lehet. Talán ez a legpörgősebb játékmód, mivel nincs respawn limit. A végső győzelemhez 3 foglalás szükséges.

project_argo_02.jpg

A következő játékmód a Raid. Támadóként az a feladatunk, hogy a pályán elhelyezett 3 terminál közül megtaláljuk azt, amin a titkos dokumentum található. Ehhez mindössze annyit kell tennünk, hogy fél percig tartanunk kell az adott terminált, amíg letöltjük róla az adatokat. A másik oldal nyilván ezt a folyamatot próbálja megakadályozni. Ebben a játékmódban is jut szerep a Supply drop-nak, ezt megszerezve támadóként megtudjuk az Intel pontos helyét, így célzott támadást lehet végrehajtani jelentős időt spórolva, védőként viszont a hátralevő időből vesz le egy adott hosszúságot, ezzel segítve a csapatot. Hogy változatos legyen a játékmód, az első kör után térfelet cserél a két csapat. Taktikusabb játékot követel a mód, ugyanis körönként csak egy élettel rendelkezünk, így nem érdemes fejvesztve rohangálni egyik helyről a másikra. Szintén 3 pont kell a végső győzelemhez.

project_argo_04.jpg

Végül, ám nem utolsó sorban bemutatnám a Clash-t. Talán ez a játékmód igényli a legtöbb türelmet és taktikát. Adott a térképen 3-3 pont mindkét csapatnál, középen pedig szintén 3, ami semleges. A legelső körben a játék választ random egy semleges zónát, amiért a két csapat fog küzdeni. Amint valaki megszerezte ezt a pontot, a győztes team legtöbb pontot gyűjtött játékosa választja ki a következő megtámadandó pontot, ami értelemszerűen már az ellenfél egyik saját pontja lesz. Ez így megy egészen addig, ameddig valamelyik csapat össze nem gyűjt 7 pontot, vagy el nem foglalja az ellenfél bázisát. A taktikusság itt főleg a pontok kiválasztásában, illetve a megfontolt haladáson múlik, ugyanis a Raid játékmódhoz hasonlóan mindenkinek 1 élete van körönként. A játékot természetesen ismét befolyásolja a Supply Drop. A támadóknak +1 újraéledést biztosít körönként, ha a védők szerzik meg, akkor pedig a fennmaradó időt csökkenti.

project_argo_09.jpg

Röviden összefoglalva nagyjából ezek lennének a játékmódok, véleményem szerint mindenki megtalálhatja az éppen kedvére valót. Nyilván nem mindenkinek fog bejönni a megfontoltabb játékmenet, szerintem a Counter-Strike játékosok élhetik át legjobban a játék esszenciáját.

project_argo_07.jpg

A grafikára egyáltalán nem lehet panasz, a városi környezet és az ezt körülölelő fauna eléggé kidolgozott. A játékos mozgásához, illetve az akcióhoz kicsit hozzá kell szoknia az embernek, ugyanis átvettek egy-két "szimulátorosabb" elemet az ARMA 3-ból, csak épp leegyszerűsítve. Ez azt jelenti, hogy maga a játék nem megy át árkádba, viszont nem is követi a túl realisztikus vonalat, hogy még a szél irányát is figyelni kéne egy-egy lövésnél. Nagyjából ennek a kettő stílusnak a határán mozog. Minden kör kezdetén választhatunk magunknak "kasztot", ami által egy adott felszereléssel indulunk útnak.

project_argo_05.jpg

Erről sokat nem tudok nyilatkozni, ugyanis én elsőre egy olyan jó fegyvert találtam, hogy nem is próbáltam ki egyenlőre többfélét. A megfelelő fegyver kiválasztására mindenképp oda kell figyelni, ugyanis ha itt egyszer célkeresztbe kerülünk, akkor nagyon hamar be tudnak darálni, ha óvatlanok vagyunk. Egyelőre még kevés hangeffektus van a játékban, a készítők első körben a fegyverek audiójára koncentráltak, amit tapasztalni is fogunk, ha egyszer bedobott a játék a harcmezőre. Bár még életemben nem hallottam fegyverropogást élőben (szerencsére), valahogy így képzelem el, ahogy egy adott puskának szólnia kell, eléggé erőteljes ahhoz, hogy az ember bele tudja élni magát az eseményekbe.

project_argo_03.jpg

Bétához képest játékosszámra nem lehet panasz, szinte csak tele szervereket találni, ami pozitívum így elsőre, mivel sok AAA játék multis része sokszor kong az ürességtől.

project_argo_08.jpg

Mindenképp ajánlanám kipróbálásra a Project Argo-t. Nem mindenkinek fog bejönni, de érdemes figyelnünk rá a közeljövőben, hogyan alakul a játék sorsa, mivel van benne potenciál.

3 komment