2016. július 25. írta: ayo
Hitman, Sapienza kipörgetve.

A Hitman második pályáját 35 óra alatt sikerült maximálisan kipörgetnem, ami az előzőhöz képest majdnem feleannyi idő. Ebben közrejátszik, hogy már jobban ismerem a játékot, elvégre több mint 50 órát eltöltöttem vele. Leginkább a pálya egyszerűségének mondanám mindezt, ami jó is meg nem is, de inkább elmesélek mindent részletesen.

hitman-sapienza3.jpg

A borús Párizs után igazi felüdülés volt a napfényes Sapienza kis utcáin sétálgatni a turisták között. Sapienza szöges ellentéte a párizsi pályának. Nem egy épületben koncentrálódik minden több szinten, hanem jóval nagyobb helyszínen oszlik el az egész, emellett nem egy többszörösen védett, hanem nyitott, turisztikai helyszínen vagyunk, tehát sokkal szabadabban mozoghatunk a pálya legtöbb részén.

Felépítésileg minden adott, hogy egy tökéletes pálya legyen Sapienza. Egy nagyobb téren kezdünk, sok kis bolttal és egy viszonylag nagy épülettel. Szemben egy több szintes védett villa a sziklás parton, alatta egy szintén komplexebb, titkos labor, mellette középkori romok.
A teret és a part menti kis utcákat bejárható apartmanok, üzletek, kisebb boltok sokasága színesíti. A parton strand, egy nagyobb tér és pár stég található, emellett egy templom, ravatalozó, temető. Az egész pályát pedig összeköti a város teljes csatornarendszere, ami a profi bérgyilkosoknak igazi kincs lehet.

Sapienza egy igen összetett pálya lett, aminek minden részletét élvezet bejárni. Számomra legérdekesebb ezen a pályán az a tömérdek bejárható apartman és kisebb bolt, amiket mind mind a legrészletesebben kidolgoztak. Ja és a kulcsok! Sok játékkal játszottam, de ennyi kulcsot életemben nem láttam még egy pályán: templomkulcs, csatornakulcs, apartmanok külön kulcsa, a villa kétfajta kulcsa, a labor biztonsági kártyája, a főépület kulcsa, az egyes boltok kulcsa és még lehetne sorolni. Tipp: a pályát kiemelten érdemes lock pickkel a zsebünkben kezdeni.

Szóval van egy nagyon jó alapunk, csak ezzel annyi baj lesz, hogy a játék alig használja ezt ki. Kezdetben folyamatosan a legnagyobb vigyorral az arcomon vártam a legérdekesebb feladatokat, amik kihasználják ezt a csodás pálya-designt, de hamar rá kellett jönnöm, hogy a legtöbb helyszín teljesen fölösleges lesz a játékban. Szinte minden kisebb bolt és helyszín csak üresen fog állni, nem fog lemenni oda senki, hiába öltözünk be papnak vagy bármi egyébnek, amivel rávehetnék a célpontokat egy kis kimozdulásra, a plusz helyszínek, tárgyak, karakterek csak úgy vannak és ezt el kell fogadnunk.

hitman_sapienza_7.jpg

A pálya után térjünk rá a másik fontosabb részletre, a feladatokra. Az alapfelállás, hogy két célpontunk van ismét, de ezt megfűszerezték még egy vírus prototípusának megsemmisítésével is, ami az elején húzós volt, hiszen két fokozottan őrzött személy után még a titkos laborba is be kellett jutnunk, ahol már komolyabb katonai jelenlét is volt. Az első pár órában ez jóval nehezebbnek tűnt, de mivel a pályát nem használja ki jól a játék és a karakterek scriptjei is egyszerűbbek, így hamar meglettek a nehezebb küldetések is.

Ezen a pályán kevesebb a történés, nem egy show leforgása van, aminek 30+ perces részletes történése van, hanem jóval egyszerűbb események.
Silvio golfozik, egy teremben megnézi a számítógépét, elmegy cigizni és újra golf. Eközben Francesca a felső szinten a számítógéppel ügyködik, kicsit sétál, majd telefonon beszélget és ő is elmegy cigizni, majd újra a géphez megy.
A karakterek scriptjei jóval elmaradnak az előző pályához képest, több cselekvést tárgyakkal és egyéb akciókkal tudunk kiváltani belőlük, de ne számítsunk semmi komolyra, a villából egyik se fog kijönni, maximum másik szobába megy vagy valami hasonló.
A többi karakternek minimális a plusz értéke, egy-két kivétellel szinte 1-2 perc leforgása alatt mindegyiknek láthatjuk a teljes scriptjét.

hitman_sapienza_5.jpg

A legnehezebb feladat, ami minden pályán mindig ugyanaz (Silent Assassin, Suit Only, No Evidence) is jóval könnyebb volt, hiszen mindkét célpont több esetben is teljesen elvonul egy üres szobába, aminél jobb helyzetünk nem igen lehet.
Az achievementek között volt pár érdekes, de többnyire átlagosak voltak és könnyen megvolt mindegyik (mondjuk a Krakennél picit szenvedtem, de azt mindenkinek ajánlom, hogy jöjjön rá saját maga, mert megéri).

Ami viszont szerintem óriási hiba volt, hogy két feladatot konkrétan sehogy se lehet teljesíteni. Azaz lehetett, ha Contract módban mi generálunk hozzá két küldetést. Most nem tudom, hogy ezt direkt azért rakták be, hogy végre használja is valaki azt a módot vagy sem, de gondolom sok játékosnak okozhatott kellemetlenséget, amíg realizálta, hogy ezt alapból lehetetlen véghezvinni.

hitman_sapienza_9.jpg

Összegezve a feladatokról is csak azt lehet mondani, hogy minden kevesebb és egyszerűbb volt az előzőhöz képest, ami nem lenne gond, hiszen végre az átlag játékosok is hozzá tudnának szólni a dologhoz, csak hát előtte volt egy Párizs, ami után nem hiszem, hogy megnézik a második pályát, eközben a fanatikusok meg kisujjból ki fogják pörgetni ezt, hiszen előzőleg igen csak megdolgoztatták őket a készítők.

Ahogy már korábban említettem, a játék alig használja ki a pályát, ami még nem is lenne gond, hiszen ott vannak az Escalation feladatok, amik direkt ezekre a kisebb helyszínekre vannak tervezve, hogy rákényszerítsék a játékost, hogy a legprofibb módon használja ki a pálya legutolsó pixeljét is. Igen ám, ez mind szép és jó, de sajnos ezek a feladatok teljesen alulmaradtak az előzőekhez képest.
Szinte mindegyiket 20 perc alatt teljesíteni lehet gondolkodás és tervezés nélkül, semmi kihívás vagy ötletesség nem volt ezekben és igazából nem is kell ismerni a pályát, mint az előzőben (Paris 10+ igen élvezetes óra volt), szóval ezek inkább csak plusz időtöltésnek voltak jók, mint eltökélt profiknak szánt plusz tartalom.

Teljesen kipörgetve is csak azt tudom mondani, hogy baromi sok hely, karakter kihasználatlanul maradt, miközben azért bőven lehetne alkotni. Én azt vártam legalább, mint az előző pályán, hogy szépen a legkisebb helyszínt is majd be fogom járni és megismerem az utolsó jelentéktelen karakter mozgását is a játékban, de nem így történt. Olyan érzésem volt, hogy a Párizshoz képest összedobták, ezért valamennyire csalódtam is, pedig Sapienza, mint pálya, állati jól meg lett csinálva, érdekes helyszínekkel, tárgyakkal, szereplőkkel, csak a nagy része megmaradt dísznek.

hitman-episode-2-preview-3.jpg

Saphienzával összességében nem lenne baj, ha nem a túlontúl bonyolult és végletekig részletes Paris után jött volna. Simán lehetett volna ez az első pálya, ami által talán többek kaptak volna kedvet a játékhoz, mert Paris még a hardcore rajongóknak is sok volt egy idő után.

Hamarosan elkezdem a harmadik küldetést Marokkóban, szóval lassan utólérem a játékot, bár ez eléggé nehéz dolog, hiszen folyamatosan adagolják hozzá a tartalmakat. Jött pár Elusive Target, akik csak bizonyos ideig látogattak meg egy-egy pályát. Ezek teljesen egyedi karakterek, egyedi útvonalakkal, plusz karakterekkel és eseményekkel, ráadásul igen csak izgalmas feladat, mivel csak egy esélyünk van, tehát ezeknél mutathatjuk meg az igazi bérgyilkos oldalunkat.

hitman-sapienza_the_twin_elusive_target.jpg

Emellett minden pályához érkeznek továbbra is Escalation feladatok és nem rég jött két ingyen pálya is (Sapienza - Sci-Fi filmforgatás este és Marokkó - Éjszakai piac), azoknak, akik a teljes játékot vették meg, szóval nem igen hagyják az embert unatkozni. Most pedig irány Marokkó!