Closed beta tapasztalatok!

2016. április 29. írta: Sirandrish
Mirror's Edge Catalyst

Faith visszatért és dögösebb mint valaha!
A Mirror's Edge első és eddig egyetlen epizódja még 2008-ban jelent meg az akkori generációra (PS3, X360 és PC), így a fiatalabb korosztálynak lehet ez a cím nem mond semmit. Lényegében egy Parkour FPS, ahol a már említett Faithet alakítjuk, aki egy futár. Háztetőkön ugrálunk, csöveken mászunk, és persze jó futárokhoz híven, megpróbálunk a lehető leggyorsabban célba érni. Dióhéjban ennyi. A második rész zárt bétájához nem rég volt szerencsém PS4 platformon.

me1.jpg

A Mirror's Edge Catalyst azon kevés folytatások közé tartozhat (egyelőre jó az irány), amit egyaránt szívesen játszik az, aki az első részben a Time Trial részeken heteket gyakorolt, hogy 0,3 másodpercet javítson az idején és az is, aki most találkozik először a dögös kis futárlánnyal.

És hogy miért mondom ezt? Elsősorban mert a fő alkotóelemek maradtak, persze csiszoltak rajtuk, ami nyilván elvárható nyolc év várakozás után. A játékmenet szinte változatlan. A lehető leggyorsabban kell megtenni az utat a földön, vízen (jó, vízen még nem de sose lehet tudni) és levegőben, úgy hogy a lehető legjobban kihasználjuk a terep adta lehetőségeket. A tereptárgyak általában háztetők, szellőzők, csövek, falak, kerítések, stb. Emellett persze nem árt likvidálni az ellenfeleinket, de ha lehet gyorsan, hogy ne essünk ki a ritmusból. Annyit még azért hozzátennék, hogy most sokkal gördülékenyebb a játék, és megengedőbb is a bizonyos ugrásoknál, szóval a kezdők is bátran belevethetik magukat a kalandba.

me2.jpg

A látványvilág nem sokat változott. Maradtak a Mirror's Edge nagyon steril, nagyon szép, nagyon eredeti stílusánál. Ha néztetek már róla videót, akkor láthatjátok, hogy szinte minden fehér, szürke vagy esetleg sárga. Azt gondolhatnánk, hogy ez zavaró lehet, de nem! Az úgynevezett Runners Vision-nel, amivel láthatjuk, hogy merre kell menni, remekül működik. A Vision pirossal jelöli a megmászható, megugorható tereptárgyakat, és ez a néhány szín annyira passzol ehhez a világhoz, hogy csak na; persze azért most minden szebb, és csillogóbb mint 2008-ban volt.

me3.jpg

Természetesen változások is vannak, nem csak tupírozás. A mai trendeknek megfelelően immáron open world a játék, ami igen komoly változás az előző részhez képest, amiben kaptunk egy story-t, amin szó szerint végigfutottunk. Most kapunk egy nagy várost, és mi magunk dönthetjük el, hogy merre megyünk, és mit csinálunk. Ha épp csak futkározni van kedvünk, azt is megtehetjük. Ha barátainkkal akarunk versenyezni (Time Trial), természetesen arra is van lehetőségünk. És persze küldetéseket is felvehetünk, amikben nem fogjátok elhinni...futni kell.  

Emellett bevezetésre került egy fejlődési rendszer is, ahol EXP-t kell gyűjtögetnünk. Ahogy az lenni szokott, skilleket unlockolunk és a kapott pontjainkat elosztjuk. Három fő csoport van a skill-fán: Movement, Combat és a Gear. Az elsőnél különböző mozgásformákat fejleszthetünk, a másodiknál a közelharci képességeinket erősíthetjük, míg az utolsónál a cuccainkat.

mebig.jpg

A Mirror's Edge Catalyst Június 9-én jelenik meg Európában (Amerikában 2 nappal korábban), PS4, XO és PC platformokra. Én azt javaslom hogy mindenki adjon neki egy esélyt akár béta formájában, vagy valami ismerős által, mert ilyen játék nem nagyon van a piacon. Engem meggyőzött!

komment