Sky

A harmonikus endless játék

Sky

Az egyszerűen csak Sky nevezetű játékot a Ketchapp csapata készítette, akiknek  többnyire az endless mobiljáték a zsánerük. A legtöbbet a Jelly Jumppal toltam, de az valahogy nem volt annyira érdekes, hogy írjak róla, ellentétben a Sky-jal, amivel most szerintem nagyon beletrafáltak.

Endless stílusban talán a Crossy Roaddal játszottam a legtöbbet mobilon, a többi egy idő után totális érdektelenségbe fulladt vagy annyira nehéz volt, hogy 1 perc után hagytam a fenébe.
A játékot elsőként egy videón láttam, ahol épp valaki a saját rekordjának a megdöntését mutatta be. Az elején nem feltétlen értettem mi történik, de baromi élvezetes volt nézni ahogy folyékonyan úszott lefele a kis négyzet minden akadályt mérnöki pontossággal kikerülve, mindezt egy kellemes stílusú grafikai és zenei körítéssel.

A Sky játékmenete egyszerű, egy négyzet folyamatosan “úszik” lefele, a mi dolgunk pedig, hogy a megfelelő pillanatban tapizva átugorjuk a szembejövő akadályokat. Ugrásból sima és dupla van. Mindkettő rendkívül finom és folyamatos, mint valami pro platformerben; ez nem kicsit dobta meg az egész játékmenetet. Ahogy minden endless játékban, itt is a pontok számítanak, ezeket habár az úton gyűjtjük össze, nem kell hozzáérni, mivel a megtett út alapján kapjuk, tehát bátran lehet ugrálni többször is, ha olyan a helyzet - és nem egyszer lesz olyan a helyzet :)

A játékmenet itt még nem ér véget. A Sky igazi csavarja a portálok. Ezeken áthaladva egy másik útszakaszra kerülünk, ami szintén a figyelmünket teszi próbára és hogy még jobban megnehezítse a dolgunkat, néha nem egy portálból jövünk ki, hanem megtöbbszörözve akár négy kapuból is. Na az első ilyennél tuti majd mindenki csak kapkodni fog és azt se tudja majd hova figyeljen, annyira idegen lesz számára ez mechanika. Nekem kellett 2-3 menet legalább, hogy fel tudjam venni a fonalat. A trükk annyi volt, hogy csak egy négyzetre figyeltem, hogy legalább az túlélje. Aztán ahogy egyre jobban éreztem a pályákat, úgy egyre többre tudtam, ami nem árt, hiszen ilyenkor több szakaszon vagyunk, tehát több pontot kapunk.

sky-game.png

A pontok nem csak a score miatt hasznosak, hanem ezekből vehetünk 5 000 pontonként random skint is, amiket mondjuk én nem használtam, mert csak zavart a játékban, de tudom, hogy ezeket sokan szeretik - mellesleg egy reklám megnézésért 900 pontot kapunk, ami skin-gyűjtőknek szerintem nem rossz üzlet. És ha már reklámok, nos abból sajnos sok van. Eleve valami másik app ajánlóval kezdi és időnként bejön egy-egy ruha ajánlat is, tehát érdemes a netet kikapcsolni addig.

Nagyjából ez lenne ez a kis mobil játék. Ami igazán tetszik benne, hogy semennyire sem idegesítő, nem nehéz, nem szívat, hanem inkább megnyugtat, hisz teljesíthető, csak figyelni kell és ha picit is belejövünk, akkor garantáltan nehéz lesz letenni.
Nekem 1001 1282 a jelenlegi rekordom, mert annyira megörültem az ezresnek, hogy egyből elrontottam, de ahogy láttam 9000 fölött vannak a rekorderek, szóval van még mire gyúrni.

Android | iOS

komment