Mortal Kombat X - Jax, Jaxqui, Goro

A megjelenés előtti utolsó streamen nem volt semmilyen vendég, csak Tyler és Derek, akik bemutatták az utolsó három karaktert és érintőlegesen beszéltek a játék online módjairól.
Ez a játéknapló utolsó stream-beszámolója, ezután egy kisebb szünet lesz, de ne aggódjatok a megjelenés után újabb cikksorozat lesz, amely még részletesebben bemutat majd minden tippet és trükköt az összes karakterrel egyenként.
Aki esetleg PC-re vette meg a játékot és szeretne magyarokkal vagy esetleg velem játszani, az csatlakozzon mindenképp a Mortal Kombat Hungary steames csoporthoz, ahol az MK9-hez hasonlóan megoszthatjuk egymással a tudásunkat és kisebb bajnokságokat is rendezünk.

mortal_kombat_x_jax_render.jpg

Az első karakter Jax volt, aki minden eddigi résznél még jobban USA központú karakter lett, kinézetileg és stílusilag egyaránt. Karaktere a szokásos lassú, de erős tank típust képviseli. Alapmozgásai nagyrészt megmaradtak: talajütés több irányba, "Superman" ütés és a jó öreg "Gotcha" grab.

A Heavy Weapons stílusban rakétákat tud lőni és kapott egy gépfegyvert, amivel szintén több irányba tud lőni. A fegyverek mellett egy Flying Knee felütős mozdulatot is kapott, majd bemutatták az X-Ray mozdulatát.

A Wrestler stílusban igazából a klasszikus Jax-t ismerhettük meg. Jax itt két oldalra tudja dobálgatni az ellenfelet, amit maximum 4x lehet és ez a stílus tartalmazza a "Gotcha" levegős dobását is. Majd ennél a résznél megmutatták, hogy a dobások és a kombók mennyire szépen ötvözhetőek. Nem rossz, de tulajdonképpen a mindenki által szeretett Jax karakter képességeit baromira széjjel szedték, hogy legyen ebből is három különféle stílus. Ez volt az első olyan karakter, ahol azt éreztem, hogy teljesen fölösleges volt szétbontani három stílusra a karaktert.

A Pumped Up variáció volt az egyetlen, ahol végre igazán friss mozdulatokat láthattunk. A "Gotcha" grab különféle változatokat kapott, visszatért a lézeres "Blaze" lövés, a földre ütés a teljes képernyőre kiterjed plusz beadhatjuk a levegőből is és bármikor visszavonható, amivel az ellenfelet tudjuk megtéveszteni. A kivégzését itt nézhetitek meg.

mortal_kombat_x_jacqui.jpg

Jax után lánya Jacqui Briggs következett, aki mondhatni Jax lányban, csak sokkal gyorsabb.

Elsőként a Shotgun stílussal kezdték, amelyben injustice-os Deathstroke stílusban tud levegőből lőni. Jacqui is megörökölte apja "Gotcha"-féle fogásait plusz a talajütést, ami szintén levegőben beadható és bármikor visszavonható; továbbá kapott egy fegyvert, amivel több irányba tud lőni. Az X-Ray mozdulatát itt tudjátok meglesni.

A High Tech variációban Jacqui páncélzata futurisztikusabb kinézetet kap. Ez a stílus a plazmafegyverről és a power upról szól. A sima fegyvere itt plazmafegyverként szolgál, ami tölthető (charge) ezáltal nagyobb lesz a sebzés. Ő is, ahogy a legtöbb karakter kapott power up képességet (ideiglenes több sebzés az ellenfélre), amit két szintig tud fejleszteni; EX-el azonnal a legmagasabbat kapja. Továbbá a plazmával az ellenfél lövését tudja elhárítani.

A Full Auto stílusban a rakétáké a szerep. Ezeket különféle irányokba tudja lőni, EX verzióban pedig gombnyomással felrobbantani a kívánt időpontban. Végezetül megmutatták a kivégzését.

mortal_kombat_x_goro.jpg

Az utolsó karakter Goro volt. Főellenségekkel eddig is játszhattunk, annyi különbséggel, hogy azok sebzése sokkal nagyobb volt az átlagnál. Ebben a részben először kiegyenlített eséllyel játszhatunk Goróval, amolyan Sheeva helyettesítő karakter, ami tök jó, mert Goro ezerszer populárisabb karakter.

A Kuatan Warrior stílusban előkerült a Punch Walk híres mozdulata (két kéz lefog, másik két kéz sorozás), a Chest Bump, ami távolról nekirugaszkodó fogást majd dobást jelent, a levegőből támadó teleport (mindenki örömére), a normál lövés és az egész képernyőre kiterjedő talajütés.

A Dragon Fangs stílusban az "agyarak", mint pengék kapnak hangsúlyt. Ezt a kis pluszt leszámítva egy teljesen átlagos Goro stílus. Mivel nem sok mutatni való volt benne, ezért itt bemutatták az X-Ray mozdulatát, majd a kivégzését is.

A Tigrar Fury talán ismerős lehet a legtöbbeknek. Ebben tüzet tud lőni egyenesen az ellenfélre vagy a talajra plusz megkapta a hozzátartozó lángszórás képességet is. Ha valaki picit is figyelmes, akkor láthatja, hogy Gorót igazából keményen Kintaróval ötvözték, hogy szét tudják bontani majd három külön stílusra. Végül extraként bemutatták a szintén látványos másik kivégzését is.

A karakterek bemutatása után meséltek még pár érdekességet. Mi is létrehozhatunk Living Tower-öket, amit haverokkal megosztva játszhatunk, mint egyéni kihívás A King of the Hill ebben a részben sem maradhat el, annyi extrával, hogy most már bárki megfigyelheti a bajnokságot, még akkor is, ha nem akar játszani plusz, ha valaki épp nincs soron és már unja a többieket nézni, simán elmehet training módba, amíg a játék nem jelzi, hogy ő következik. Egy extra dologra is kitértek Developer Slayer néven, ami annyit tesz, hogy a fejlesztők ellen is lehet játszani (ők meg is adták a PSN és Xbox fiókjukat), de bárki játszhat velük csak figyelni kell a speciális ikont a játékosok neve mellett.

Ezután játszottak pár meccset a random karakterválasztó segítségével, majd ismét bemutatták a Test Your Luck módot, ahol újabb modifikációkat láthattunk

Végezetül eljött a pillanat, amikor a szokásos Vs meccset játszotta Tyler és Derek, azaz Kano Vs Milenna, amely izgalmas volt, de hozta a papírformát, Derek ismét nyert. A nagy öröm viszont nem tartott sokáig, mivel "boss battle"-ként bejött Shaun Himmerick, aki a játék producere és szépen elverte Dereket.

A teljes adást itt tudjátok megnézni:

komment