Mortal Kombat X: Mileena, Takeda, Kung Jin

Pénteken ismét kitett magáért a NetherRealm Studios csapata az esti streammel, de még mielőtt belemennék a részletekbe, nézzétek meg a hétvége egyik legmenőbb videóját a Kombat Pack DLC-ről, amelyben négy új karaktert jelentettek be nem akármilyen módon:

Nem tudom hányszor néztem meg az elmúlt napokban, de többször is végigfutott rajtam a hideg, ahogy Predator megjelent. Baromi jó cucc lesz és persze Tanyának és Tremornak is örülünk - Jasont már leleplezték a múltkor.

A pénteki stream különlegessége, hogy a szokásos Derek-Tyler mellett vendégként az egyik Mortal Kombat bajnok, 16-Bit volt jelen. Őt nagyon bírom és igazából simán lehetett volna mindegyik streamben a harmadik, mivel tökre érthetően és profin magyarázott el mindent.

Az utolsó stream óta pár karakternek az animációján és a sebzésén javítottak, ami azt jelzi, hogy még 23 nappal a megjelenés előtt is kemény munkálatok folynak - mellesleg azt is kiemelték, hogy baromi sok feloldható skin lesz és hogy a DLC karaktereket nem mutatják be, mert azok a játéktól független készülnek, így még bőven fejlesztés alatt állnak.

Az első karakter Mileena volt. Róla annyit érdemes tudni, hogy az előző részben komoly szerepet kapott a történetben, emellett a gyorsaságának és kemény kombóinak köszönhetően az MK9 erősebb karakterei közé sorolható. A stream alapján az MKX-ben sem lesz másképp. Karakterileg tökéletesen rendben van, mind kinézetben és animációban; EX mozdulatai a kreativitás mellett igen látványosak voltak.

mortal_kombat_x_mileena.jpg

Az Ethereal stílus egy újabb lépés az overpowered karakter felé, mivel a tőr földbe dobásával azonnal el tud tűnni, amolyan counter-attack mozdulatként. Nagyon minimális ennek az animációja és továbbra is egy pörgős karakter maradt Mileena. Végezetül pedig bemutatják a kivégzését. A három stílus közül nekem ez jött be a legjobban.

A Ravenous stílusban lekerült róla a maszk, a speciális harapásos mozgása, a lábbal átdobása és a közeli döfés képessége is erősebb fejlesztést kapott.

A Piercing stílusban a tőrhasználat kap majd nagyobb szerepet; többféle lehetőséget kap a tőr dobására és egyszerű speciális mozdulatként berakták az MK2-ből ismert egyik legbénább döfködős kivégzést.

A következő karakter Takeda (Kenshi Fia), aki talán az egyik legmenőbb új karakter az egész játékban. Takeda fegyvere egy brutál ostor, amivel nem csak speciális mozgásokat, hanem erőteljes kombókat is be tud vinni, ráadásul messzebbről is tud támadni, ami igen csak előnyös.
A különleges képességei a Ninja Torpedo Kick (többféle távolságból vagy a levegőből), Ninja Dagger Throw (EX verzióban időzítve robbanthatjuk fel ezeket) és a Dash Punch (Kung Lao-szerű ökölsorozás). Összességében egy kiváló új karaktert ismerhettünk meg, akit már alig várok, hogy kipróbálhassak, mint új kedvenc.

mortal_kombat_x_takeda.jpg

A Shirai Ryu stílussal Scorpion-féle csáklyalövést tud annyi különbséggel, hogy azonnal meg is üti az ellenfelet és nem tudunk belőle kombózni ellentétben az EX verziós átdobással és a levegőből indított csáklyával, amiket lehet folytatni.
A másik speciális mozgása a Teleport támadás, ami szintén hasonlít a Scorpion mozgására, de ezt is megdobták egy kis extrával: lehet tartani vagy visszavonni az ellenfél kizökkentése céljából; az EX változata pedig tökéletes kombókezdésnek. Teleportálni a levegőben is lehet, aminek minimálisabb a kezdő- és a befejező animációja; ezáltal rontás esetén könnyen el tudjuk kerülni az ellentámadást. A levegőből indított teleportálás EX változata az ellenfél összezavarása érdekében oda-vissza teleportál.

A Lasher stílus teljes mértékben a távoli támadásokról szól. Ebben a variációban Takeda ostora kap egy kis elektromosságot, amivel a legkülönfélébb támadásokat tudja beadni több ember távolságból. A kombói lenyűgözőek, mindenkinek ajánlom hogy nézzen bele, mert talán ezek voltak a leglátványosabbak. A végén kaptunk egy kis bemutatót az X-Ray-ről, ami egy kivégzésnek is simán elmehetne.

A harmadik stílusa a két lézerkardos Ronin. A két lézerkarddal a támadó mozdulatok mellett lángszórószerűen tud lőni és vissza tudja pattintani az ellenséges lövedékeket. A kardot el is tudja dobni a földre egyfajta csapdaként, amit ha a a megfelelő pillanatban visszahív, akkor Kenshi "jedi" erejével sebzést ejthet az ellenfélen. Végezetül bemutatták a kivégzését.

Ezután egy kis pihenő következett és bemutatták a Test Your Luck játékmódot. Az eddig a töltőképernyőn kódokkal aktiválható módnak az MKX-ben külön menüt készítettek. Elsőként a három random modifikációból mutattak be három meccset, amiben láthattunk újakat is, aztán pedig megmutatták a menüt egy picit részletesen. Egyedileg kettő modifikációt adhatunk meg magunknak, az ellenfélnek vagy mindenkinek. Ha egyénileg szeretnénk választani, akkor érdemes lesz játszani a Living Towerben, mert ott lehet majd feloldani az összeset. Ezzel a móddal el lehet majd mókázni a haverokkal, viszont van egy számomra megmagyarázhatatlan hátulütője, hogy csak lokál multiban lesz elérhető.

És még messze nincs vége! Bemutatták Kung Lao kuzinját, a szintén shaolin szerzetes Kung Jin (aki "megörökölte" Nightwolf íját). Fő fegyvere az íj, amellyel több irányba is tud lőni, továbbá kapott Kung Lao Dive Kickje és Liu Kang Flying Kickje mellett egy Flip Kick támadást is. Szóval többnyire csak egy jól összegyurmázott karakterről van szó.

mortal_kombat_x_kung_jin.jpg

Az Ancestral stílus a levegőbeli mozgásokra és a lövésre van kiélezve. Tudunk a levegőben különböző távolságba és irányba lőni, de ami igazán menő ebben a stílusban, az a nyilak power-upja. A tüzes nyíl több sebzést okoz, a lila leszívja a másik Super Méterét, a kék pedig egy ideig kiütni az ellenfelet.

A Bojutsu stílusban az íjat botként használjuk. Ez nekem annyira nem jött be, de 16-Bit szerint komoly sebzéseket és menő kombókat lehet vele bevinni plusz Air Fireball képességet is ad. Ebben a menetben bemutatták az X-Ray-t és a Fatality-t is.

A Shaolin stílusban Jade-stílusban tudunk több irányba lőni és a Flying Kickje is fejlettebb lett.

A stream végén elmondták, hogy a faction-választás nem függ a választott karaktertől, minden karakternek 2 Fatality-je lesz, emellett lesz Faction Kills (nem lehet tudni mennyi) és több mint 100 féle Brutality.
A mostani részben nem lesz Tag Fight (2 vs 2), az online kilépőket pedig Quitality-val fogják büntetni, ami annyit tesz, hogy a meccs közbeni kilépőknek szét fog robbanni a feje.

Ezt követően az MKX stream történetének legkeményebb két meccsét nyomták le (Mileena Vs Kitana | Derek Vs 16-Bit), ami annyira izgalmas volt, hogy több percig egy szó se hangzott el csak a gamepad gombjait lehetett hallani.
Végezetül a szokásos Derek Vs Tyler (Mileena Vs Kano) meccs volt, amelyben az állandóan vesztes Tylernek segít 16-Bit a legnagyobb edzői beleéléssel. “Don’t panic, It’s fine.”

A teljes streamet itt tudjátok megnézni:

6 komment