New Nintendo 3DS XL és Majoras Mask 3D Special Edition beszámoló

Múlt héten megérkezett a várva várt csomagom, amely a New 3DS XL gépet és a legújabb Zeldát tartalmazta. Sajnos itthon nem volt számomra megfelelő összeállítás, ezért kénytelen voltam egy kis segítséggel az angol Nintendo Store-tól beszerezni a pakkot.
Egyrészt szerettem volna minél több limitált ereklyéhez hozzájutni, másrészt nem szerettem volna sima 3DS-t; az XL nagy képe ezerszer jobb játékélményt nyújt (90%-kal nagyobb) és annyival nem nagyobb az eszköz, mint a normál változat - ezt úgy mondom, hogy napi szinten hordtam a régi XL-t és nem zavart soha a mérete vagy a súlya.

A másik nyomós érv, hogy ne telepített Zeldával adják a gépet, mivel a Nintendo DRM talán az egyik legrosszabb a digitális piacon és ha már Zelda, akkor legyen fizikai állapotban meg - így az egyedi arany változat is kiesett a lehetőségek közül. Mellesleg az arany szín sem tetszett, tudom hogy a Zelda speciális kiadásoknak ez a színe, de egy-két cucc kivételével a nagy részük mégsem tudott megfogni - egy lilának ezerszer jobban örültem volna.

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition_full.jpg

A csomag a következőkből állt: egy New 3DS XL Metalic Black gép, egy ajándék töltő (ezt csak a UK store adja így, máshol külön kell venni hozzá), The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D Special Edition, Skull Kid figura, valamint egy Majora’s Mask gép és játékkártya tartó.

A New 3DS XL a DS gépek tökéletesített verziója lett. Én 3DS XL-ről cseréltem, amely első hallásra nem tűnik nagy változásnak, de amikor először a kezemben fogtam az újat, egyből éreztem a különbséget és azt kell hogy mondjam, teljes mértékben megérte a váltás. Egyből beleszerettem.

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition3.jpg

A gép kialakítása minden téren stílusosan egyszerűbb és szebb lett, használatilag pedig szinte kivétel nélkül mindenen javítottak, amin kellett. A külső és belső borítása sokkal finomabb tapintású lett, igazából minden részét öröm volt végigsimítani az ujjaimmal. Nem érezhető a régi gépnél megszokott gyenge műanyag hatás, bár a New 3DS külső borításán a kéznyomatok jobban látszódnak; ez a fémes fekete árnyalat pedig még inkább fokozza a prémium eszköz érzetét.

A Volume csúszka végre felkerült a felső képernyőre egy ezerszer precízebb csúszkával, amit a másik oldalon lévő 3D bekapcsoló is megkapott - a régi csúszka kialakítást az egész konzolon teljesen újrareformálták. Aki használt valaha előző generációs 3DS XL-t az tudja, hogy a Volume gomb volt az egyik legbénább része, hiszen a stick mellett volt oldalt és akaratlanul felhangosíthattuk, ha picit nem figyeltünk.
Az alsó részen elhelyezett Start-Select gombok kisebbek lettek és jobb oldalra kerültek, mint régen a DS-en. Ez annyira nem mérvadó változás, de egy fokkal könnyebb benyomni őket. A kártyát mostantól elöl kell berakni, nem kell hátra nyúlni - ez se annyira számottevő, viszont emiatt a fülhallgató bemenetet középre helyezték, így az se fog most már senkit se zavarni használat közben. Szintén előre került az érintő ceruza, amely elhanyagolhatóan rövidebb lett, eközben javult a fogása, plusz a feje segít a hátlap szétszedésében.

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition4.jpg

Az új gépeken oldalt nincs Wifi csúszka, a Home menüben lehet szoftveresen ki vagy bekapcsolni, ezzel egyszerűsítették a gép kialakítását, és így a multis játékokból se lehet csak úgy egyszerűen kilépni (rage quit), mint régen.
A Power gomb kívülre került, szintén klikkelős kivitelben.
Az XL verziónál a zsanérnál hagytak egy pici helyet, ami által picit tud balra-jobbra csúszni a felső rész. Ez nem hiba, hanem ezzel előzik meg az előző generáció egyik legnagyobb negatívumát, a zsanér törését, mivel nagyon szoros volt és emiatt sokaknak eltört egy idő után. Ilyen gond ezzel a megoldással már nem lesz.
Szintén előző generációs probléma volt az összecsukásnál a gombok által okozott karcolások. Az új konzolnál a gombok megtervezésénél erre is figyeltek, semmilyen nyom nem fog látszani az új gépeken, ha összecsukjuk.

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition_front_and_back.jpg

Az egyik nagyobb extra a New 3DS-eken a C-Stick. Eddig a komolyabb játékoknál Circle Pad kellett, ami egy plusz tartó, vagyis orbitálisan nagy lett tőle a gép. A Nintendo profin és helytakarékosan megoldotta a problémát a C-Stickkel és természetesen ahogy a Circle Padnál is, a hátsó két blokkhoz hozzátoltak egy LZ és egy RZ plusz gombot. Amikor még nem fogtam a kezemben, csak a képeken nézegettem, nem feltétlen gondoltam, hogy kellemes lesz az elérése a két új gombnak, de kézben fogva semmi negatívumot nem éreztem, mellesleg az összes hátsó gombot egy precízebb klikkelős verzióra cserélték ki, amelyek a könnyebb használat mellett sokkal strapabíróbbak is.
Visszatérve a C-Stick az a kis szürke “pöcök” jobbra a gombok felett, ami a legminimálisabb mozgatásra is tökéletesen érzékel. Elsőre fura, de játék közben tesztelve hamar meggyőzött - a zsanér bevágás a C-Stick felett az ujj elhelyezését segíti.
Kiemelném, hogy minden régebbi játékhoz is jó, amely támogatja a Circle Padot, csak be kell állítani CP-re az irányítást és hibátlanul fog menni. Sok játékot jóval kellemesebb lesz C-Stickkel játszani, mint a gombokkal és a tapipaddal szenvedni, na meg nem kell pluszba nehezéket cipelni.

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition5.jpg

A másik fontosabb újítás a Super Stable 3D. Ez baromi jó lett. A régi 3DS gépeknél nagyon pontosan és szinte mozdulatlanul kellett tartani a konzolt egy adott távolságban és szögben, ha nem akartuk, hogy szétmenjen a kép. Ez hosszútávon rettentően fárasztó volt. Akkor is zavaró volt, amikor valakinek akartunk mutatni valamit a saját kezünkből, hiszen nagyon kis szögben működött csak a 3D hatás.
Ez most már teljesen a múlté. Az új okos 3D egy kis kamerával bővült, ami folyamatosan követi a felhasználót (sötétben infrával), így szinte a legnagyobb szögből is tökéletesen lehet látni és végre akár két ember is tudja nézni, ha közel ülnek egymáshoz. Ezt videókon ugye nem tudják bemutatni, de ha valakit ez zavar a régi gépnél, akkor annyit tudok mondani, hogy azonnal cserélje le az újra, mert ez immáron tényleg tökéletes.

Az SD kártyát microSD-re váltották, ami nehezebben elérhető (csavarozni kell a hátlapot), de bevallom őszintén én kétszer néztem meg a kártyát: amikor megvettem és amikor eladtam, szóval engem ez sem zavar, sőt örülök, hogy ennyire letisztult, vonzóbb kézi konzol lett.
Az új 3DS-be természetesen már beleépítették az NFC olvasót, így az Amiibókat ezeken is tudjuk használni, úgyhogy ideje lesz még több figurát bezsákolni.
Hardverileg is javult természetesen a gép, gyorsabb a be- és kikapcsolás, a programok betöltése, a letöltés, a fényképező rosszabb fényviszonyok között is szebb fotót készít, valamennyivel jobban bírja az aksi is és egy picit könnyebb lett, bár ez nem észrevehető, a gép beépített hangja pedig hangosabb, de továbbra is minőségi maradt.
Összegezve mindezeket, szerintem nem kérdés a választás, aki csak teheti, cserélje le, ha pedig új konzolt szeretne vásárolni, akkor egyértelműen inkább a New 3DS-re fizessen be.

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition2.jpg

A The Legend Of Zelda: Majora’s Mask 3D Special Edition a következőkből áll: Majora’s Mask játék, fém doboz, kitűző és egy két oldalas poszter.
A játékról később tuti írni fogok egy hosszabb leírást, de egyelőre nem terveztem, hogy egyből nekiessek, mivel nagyon sok mással is játszok mostanság, a Zeldákra pedig szeretek több időt szentelni. 
Az elejébe azért belenéztem és rendkívül tetszett. Az N64-es verzió manapság már nagyon csúnya, egy normál monitoron vagy TV-n és számomra már teljesen élvezhetetlen volt, pedig próbáltam a fanmade HD verziót is, de úgy se volt az igazi, ráadásul az N64 gamepadja szerintem az egyik legrosszabb volt.
A 3DS verzió egy rendes remake rengeteg új elemmel, teljesen új textúrákkal és kiegészítésekkel, tökéletesen modernizálták. Érzem, hogy végre ki fogom pörgetni rendesen ezt a részt is, mert régen az Ocarina után már bevallom kevés energiám volt a Majora's Maskhoz, az idő-limitált játékmenet számomra rettentően frusztráló volt ráadásul az egyik legsötétebb és nyomasztóbb részről beszélünk a franchise-ban.

A fémdoboz designja igen szépre sikeredett, bár soha sem értettem ezeknek az értelmét, de a polcon jól fog mutatni. A kitűző egy egyszerű fém cucc, ami nem rossz, de annyira nem nagy szám. A poszter viszont csalódás volt, mindenhol szépen összetekerve mutatták erre mégis összehajtott formában került bele a dobozba, amin erősen látszódnak az élek. Ezt nagyon sajnáltam.

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition_case.jpg

A Majora’s Mask tartó szinte megegyezik az általános iskolás Disney tolltartókkal, csak belül más a kialakítás. Belefér egy sima vagy XL 3DS és 6 kártya. Méretre nekem túl nagy, úgyhogy marad a szerintem ezerszer szebb, általam készített tartó, ami valahogy pont az Ocarina - Majora Mask grafikával készült el :)

new_nintendo_3ds_xl_metallic_black_majoras_mask_3d_special_edition_skull_kid.jpg

A legszebb dolgot pedig a végére hagytam, a Skull Kid figura. Már azóta nézegettem, mióta a limitált egyedi figurát adták ki, amely már akkor is drága volt. Jelenleg ezeknek az ára 200 000 forint felett van az eBay-en, szóval csak csorgattam a nyálam mind ez idáig.
A Majora’s Mask a rajongók egyik kedvence az egyedi játékmechanikája és különleges-misztikus világa miatt, így egy Skull Kid figura igazi kincs. A szobor kidolgozása nagyon szép, a maszk része lett talán a legmenőbb. Jelenleg itt van mellettem az asztalomon és boldogan szemezek vele, ennek a gyűjtői cuccnak örültem a legjobban.

2 komment