90 másodperces madárdal

2014 december 5. és 8. között került megrendezésre a 31. Ludum Dare Jam. A témája a következő volt: Entire Game on One Screen. Tehát a feladat az volt, hogy az egész játék egy képernyőn játszódjon. A két legjobb alkotás a birdsong és a 90 Second Portraits lett.

 birdsong by Managore

birdsong001.jpg

Platformer, de mégsem egy szimpla platformer. A játék készítője furcsa megoldással oldotta meg a feladatot, legalább is számomra furcsa volt. Mindenki látott már halszem objektívvel készült képet. Ebben a játékban pontosan ez a látásmód kapott szerepet.

birdsong002.jpg

Madárkánkkal a pályát bejárva ágakat kell összegyűjtenünk, hogy fészkeket építsünk. A fészkek újraéledő pontokként is funkcionálnak. A platformer játékot kedvelőknek szinte kötelező elidőzni vele, de azoknak is érdemes kipróbálniuk, akik kevésbé szeretik az ilyen fajta játékokat, mert ez a halszem látásmód teljesen újfajta játékélményt ad.
Én az utóbbiak közé tartozom, először rettenetesen furcsa volt, hogy nem látom, hogy pontosan hova is érkezem az ugrás után, hogy "még pont az oszlopra érkezek, vagy már a tüskékre?". Rettenetesen frusztrált az a rész, ahol szögesdrótok (nem tudok rá jobb szót) repülnek fel-le. Az egyiknél, ha hozzáért a madár csőréhez, még nem halt meg, de a másiknál meg igen. Egyszerűen nem láttam benne a logikát.
Többször nekikezdtem, hogy „na most, most sikerülni fog”, de egyszer sem jött össze. Valamiért nem vagyok kibékülve az ilyen játékokkal, de ettől függetlenül azt mondom, hogy érdemes mindenkinek kipróbálnia a Bridsongot.

 90 Second Portraits by SimonLarsen

Képes vagy 90 másodperc alatt megfesteni egy portrét? Ha igen, ha nem, a 90 Second Portraits-ben pont ez a feladat. Jön egy eleve szürreális megrendelő, aki azt kéri, hogy fesd le. Minél jobban tetszik a vevőnek a kép, annál több pénzt kaphatsz érte. A műveidet a galériában később vissza is nézheted.
A feladatban nincs semmi ördöngösség, csak az idő. Én nem tudtam komolyan venni a dolgot: a 90 másodperc alatt többet nevettem, mint festettem, így nem is lettek olyan jók a műveim.

90secondportraits001.jpg

ez lett a legjobb, mégis erre kaptam a legkevesebb pénzt

A képek készítése közben figyelni kell, hogy milyen színárnyalatot használunk, illetve hol helyezkedik el az alak a képen. Ezek alapján kapjuk meg a képért a jobb fizetést. A legtöbb képnél elkacagtam az időt, és inkább festékpacákra hasonlítottak, mint az eredeti jelenetre. Csak ajánlani tudom, főleg egy fárasztó nap után. Instant nevetőgörcs.

A végére hagytam a bemutatkozást, de jobb később, mint soha. Norlwinder lennék, és remélhetőleg ezzel a kimondhatatlan névvel senkit nem ijesztettem el (igazából kis n-nel írom, tehát norlwinder). Az RPG/MMORPG játékok nagy szerelmese (főleg a TES III; IV és V, illetve Dragon Age: Origins) vagyok, de emellett a könnyedebb Point & Click és Hidden Object játékok is a kedvenceim. Többnyire PC-n játszom, de friss szerzeményű tabletemen is kitárult előttem egy új játékvilág. Böngészős játékokkal is játszom, illetve sokféle más játékkal is a survivaltól a puzzle-ig szinte bármivel (pl. Don't Starve, Portal1-2 stb).

komment