2014. október 27. írta: Adi86
Grid: Autosport

Grid Autosport F.jpg

Annak idején, az egyik kedvenc autóversenyes sorozatom a Toca volt. Nagyszerűen lavírozott arcade és a szimulátor érzet között (ez Colin Mcrea Rally-ra is jellemző volt). Igazi kihívás volt esőben vezetni a Lagunát. Ez a hozzáállás az idők során kezdett megváltozni, és egyre inkább lett arcade játék, mint szimulátor és ezt névváltozás is kísérte. Az első Grid nevű rész még 2008-ban jelent meg és még magán hordozta a Race Driver előnevet. Az előző konzolgeneráció első éveiben igen nagyot robbant, rengeteg rajongót szerzett, okkal. Érthetetlen, hogy miért kellett öt évet várni a második részre, ami inkább lett egy Need For Speed Shift koppintás, tuning nélkül, mint egy túra autókkal foglalkozó játék. A harmadik rész, ami miatt ez a cikk íródott, 10 hónap alatt készült el. Lássuk, mire volt ez elég.

Grid Autosport 2m.jpg

Az Autosports-ban már nincsenek átvezető videók, nincs már elhitetve velünk, hogy megyünk felfelé a hírességek ranglétráján. Egyszerűen kapunk öt különböző autóosztályt, (túra, formula, endurance, utcai és tuning autók) melyekben folyamatosan lépünk előre és egyre erősebb kategóriákban versenyzünk. Ezeket az osztályokat kedvünk szerint váltogathatjuk, ha úgy tartja kedvünk, akkor akár a teljes utcai autók bajnokságát kihagyhatjuk, de akkor a Grid legends és a master kupát elfelejthetjük, mert azok megnyitásához minden csoportban el kell érni egy bizonyos szintet. Mondhatni ezen a részen visszalépés történt, nincsen már az a nagy csinnadratta, ami a második részben volt, de valljuk be, minek is kellene, a lényeg úgyis a versenyzés.
Függetlenül attól, hogy milyen kupában indulunk, mindig meg kell választanunk milyen csapathoz szegődünk és ez befolyásolja az autó márkáját, céljainkat és az XP mennyiséget. A verseny típusától függően van lehetőségünk gyakorolni, autót beállítani és kvalifikáción indulni, ahol három kör alatt kell elérni a legjobb időt. Mikor pedig rátérünk a pályára, rájövünk miért is jobb a Grid Autosport, mint a második rész. Teljesen megváltozott a vezetési modell, vagyis újra a régi lett, és végre nem kell farolva venni minden kanyart ami engem nagyon irritált a kettőben. Persze endurance módban, gumikopás miatt, egy idő után csúszkál az autó segge és a P1-es Mclaren, meg az ehhez hasonló autók is előszeretettel riszálják magukat, de ez így van rendjén. A legnagyobb bökkenő is pont itt van. Rengeteg lehetőséget nem használtak ki a fejlesztők. Maga a gumikopás csak hosszú távú versenyzésben van és csak éjjel vannak ott a futamok. Gumi csere nincs a játékban, sőt még eső sincs, amit a Grid sorozat létezése óta hiányolok. Ezek a dolgok meg mind olyanok, amiket már az F1 sorozatban megcsináltak, és számomra érhetetlen, hogy miért nem lehet belerakni őket a Grid szériába.

Grid Autosport M.jpg

Ahogy várható volt, ez a játék is tartalmazni fog DLC-et. Az második részhez tartozókat mondhatni nem érdemes beszerezni, mert csak a multi player részét érinti vagy quickmach-ben volt hasznuk. A „harmadik” részben viszont megjelent egy extra bajnokság menü, ahol minden fő DLC kapott több eventet. Az első komolyabb csomagban Sprint futamok voltak, a pályákat pedig a második részből emeltek át. A második DLC pedig kicsit visszarepített a Toca szériába, mert előkerült a jó öreg Donington Park és a 97-es Audi A4-es. A harmadikban pedig Drag futamok vannak, többnyire meglevő autókat felhasználva, bár a funny carok igazán érdekesek.

A program alatt még mindig az Ego engine dolgozik, annak is a harmadik kiadása, így a grafika nem fejlődött, de nincs panasz rá. Kellően szép és alacsony a gépigény. Hangok terén sincs gond, a menü alatt hallható zene kellően hangulatos és nem idegesítő, de futamok alatt nincsenek zenék, ami érthető is, mivel még sem egy Need for Speed, a motorhangok viszont nem ütik meg az EA minőséget. Csapatrádió viszont van, ami sok vizet nem zavar, max arra jó, hogy futam közben megkérdezhetjük, hogy mekkora az előnyünk vagy a hátrányunk többiekhez képest.

Az Autosporttal a legnagyobb gond az, hogy rosszkor jött ki. Ha két-három évvel az első rész után jött volna, akkor klasszikus lenne, vagy ha már most jelent meg, akkor az időjárást és a boksz taktikát illett volna tartalmazni a játéknak, ezzel is színesítve a játékmenetet. Belsőnézetről meg nem is beszélve. Nagy reklámozások közepette bejelentették a belsőnézet visszatérését, de valójában egy paca az egész, mondhatni a Gran Turismo 6 standard autóinak szintjén mozog. De az az igazság, hogy akkor is a széria legjobb darabja, én élveztem minden kört a játékban és természetesen az idő visszapörgetés még mindig benne van a programban. Könnyed, kellemes szórakozás és ráadásnak tartalmas is, mert ha minden single achievement-et be akarunk szerezni, akkor akár kétszáz órára is felugorhat a játékban töltött idő.
Nagyon remélem, hogy az igazi harmadik rész tartalmazni fogja minden kívánságomat, mert tényleg csak annyit kérek, hogy a meglévő szériákban található dolgok benne legyenek a Grid-ben is.

komment