2014. szeptember 26. írta: ayo
Címkék: nintendo
125 éves a Nintendo

Pár éve a Mariónak ünnepeltük a 25 éves évfordulóját, most pedig a héten Nintendo lett 125 éves.

A Nintendo eredetileg kézzel készített kártyákat gyártott, később próbálkoztak a taxi és szálloda iparban is, de az évek során visszatértek a gyökerekhez és szerencsénkre folytatták a játékipart a videojáték-gyártással. Ezt nagyon jól is tették, mert többek között nekem is az életem része lett, egyedül GameCube-on nem volt, mert az akkori vonal nagyon nem jött be.

NintendoLogo2.png

A Wii nagy sikere után jelenleg a Wii U is annyira rosszul fogy, mint GC társa, viszont a 3DS kézi konzol fronton a legjobb választás - nem hiába fogyott belőle közel 43 millió a mobil játékok tündöklése mellett.

Az IGN a 125. születésnap alkalmából egy 11 perces videóval kedveskedik, amelyben bemutatják a 125 legjobb Nintendo játékot.

Tartamilag szerintem igen hasznos lehet bárki számára, mert tényleg benne van az összes fontosabb játék - most én is kiírtam pár címet, mert voltak játékok, amiket akkoriban nem volt lehetőségem kipróbálni és jobb híjan csak az 576 KByte cikkjeit olvastam el újra és újra.
A sorrendet szerintem nem kell komolyan venni, hiszen lehetetlen egy ilyen listát összeállítani úgy, hogy mindenkinek megfeleljen.

megjegyzés: a Nintendo a mai napig az egyetlen cég, amely kizárólagosan videojátékokkal foglalkozik, nincs semmi leágazó vállalata, mint a Sony vagy a Microsoft esetében.

2 komment