Paper Train Reloaded

Amikor kijött az új verzió Androidra, akkor nagyon megörültem, mert nagyon szerettem a régit. Az első verziót még olyan három éve pörgettem ki, de az sok dologban eltért és csak iOS eszközökre volt elérhető. A kezdeti örömök után kicsit csalódtam, de azért vagy 2 hónapig mégis el voltam vele - szokásosan utazás közben.

paper_train_reloaded1.jpg

Az alap játék lényege, hogy minél kevesebb klikkből és természetesen baleset mentesen irányítsuk a forgalmat. A későbbi Master Edition és a Reloaded verziókban is alapvetően ez a dolgunk, csak a 61 pálya helyett előbbi 105, utóbbi pedig 300 pályát tartalmaz, plusz kapott egy boost fícsőrt, ami szerintem nem volt a legjobb húzás. A boost gomb azért kellett, mert már nem a klikkek száma számít, hanem a minél kevesebb idő, tehát egy ujjunkkal nyomnunk kell, sokszor szinte folyamatosan, ha három csillagot szeretnék. Ennek sajnos az a hátránya, hogy egy ujjunk állandóan le lesz foglalva, a környéken lévő lámpákat sokszor emiatt nem érzékeli, ha ott az ujjunk. Sokszor kerültem olyan helyzetbe, hogy igényeltem volna azt az ujjamat, mert tele volt rakva lámpákkal és váltókkal a pálya. A HD verzióhoz képest ez volt az egyetlen igazán feltűnő újítás, amely sajnálatos módon nem feltétlenül lett jó.

Mindezeket összevetve a három verzió közül egyértelműen a 300 pályás Reloaded lett a nyertes, hiszen teljesen ingyen van reklám mentesen és nem tartalmaz semmi játékbeli megkötést, ami szerintem eléggé nagy szó manapság. Játékélményileg én valahogy nagyon szeretem az ilyen vonatos cuccokat, bár tény hogy egyszer-kétszer monoton volt -  néha volt pár pálya amit igen ötletesnek tartottam, de a 300 pálya alatt csak minimális logikai újításokkal rukkoltak elő.

paper_train_reloaded2.png

A játék nehézsége rendkívül ingatag, simán volt az utolsó pályák között is olyan, amit 20 másodperc alatt végig lehet pörgetni - itt mondjuk megjegyezném, hogy a játékot kimaxoltam egy pálya (6-41) kivitelével, mert azt 1 hét alatt se tudtam megcsinálni csak két csillagra és úgy gondoltam, hogy eleget áldoztam rá az időmből, többet nem ér.

A sima verzió első részét ingyen végig lehet tolni böngészőből, iOS-re a HD és a Master Edition is pénzbe kerül - utóbbit amúgy “free”-ként árulják, de az valójában csak 15 pálya, ha nem vesszük meg. Androidra a Reloaded változatot pedig teljesen ingyen le tudjátok szedni nulla megkötéssel.

Andoirdra:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.istomgames.papertrain&hl=hu
iOS eszközökre a sima változat:
https://itunes.apple.com/us/app/paper-train-hd/id420514862
vagy a Master Edition
https://itunes.apple.com/hu/app/paper-train-master-edition/id489157286
Böngészőből:
http://www.kongregate.com/games/mylostgames/paper-train-full-version

komment