2014. március 28. írta: ayo
Train Crisis

Manapság egyre nehezebb értékelhető játékot találni mobilra, bevallom a Dungeon Keeper óta nem is reménykedem már sok jóban, nem mintha vártam volna valami óriási változást, de azzal sikeresen eltemették a Facebook játékok mellé a sírjukat. Na de nem is panaszkodni szeretnék, hanem hogy szerencsére azért vannak még kivételek, mint ahogy a Train Crisis is az, amit a napokban maxoltam ki.

Train Crisis.png

Még az elején tisztázni szeretném, hogy a játék ingyenes. Nem kell megijedni, tényleg az. Mikrotranzakció van, de én is csak a cikk miatt néztem rá, hogy igazából mit is lehet venni, mivel ennyire nem volt rá szükség. A játék egyetlen megkötése, hogy egy szinten maximum 8x hibázhatunk. Ha ezt kihasználtuk, akkor félórát kell várnunk, vagy 500 aranyat kell befizetnünk. Én mivel villamoson, utcán és hasonló helyeken játszottam, ezért valahogy túléltem. Mellesleg minden helyes megoldásnál és sok csillagnál kapunk aranyat, szóval 2-3x simán befizethetünk egy új körre. a Pénzből még segítséget lehet vásárolni, de azt az egész játék folyamán én max. 5x ha használtam. Szóval lényegében ennyi az egyedüli megkötése az ingyen játéknak.

A Train Crisis a szokásos sínváltós reflex és logikai alapokon nyugvó vasutas játék, egy-két extrával megspékelve. Kezdetben kicsit fölöslegesnek éreztem a nagyon rajzos grafikát, de hamar megszoktam. A játék az egyszerű váltogatáson kívül a szokásosnál sokkal több dologra kitér. Először is 7 fejezetből áll, minden fejezet 24 pályából. Az elsők leginkább bevezetnek a mechanikába, a többi pedig fokozatosan nehezedik. Minden fejezet 1-1 korszakot ölel át, az iparosodástól a modern időkig. Minden korszak egyedi vonatokkal rendelkezik és egyedi feladatokkal. Általában az a feladatunk, hogy a vonatokat a színben megegyező állomásra irányítsuk. Kezdetben a lassú vonatokat a váltókkal kell terelni, majd lesznek lámpák, utasok, pénzeszsákok, szellemvonatok, alagutak, teleportok, sorompók úttorlaszok, autók és persze egyre gyorsabb modern vonatok. 

Train Crisis 2.jpg

A játék 168 pályát tartalmaz és egyáltalán nem nevezhető unalmasnak. Mindig érdekes tud maradni a sok extra újítással és a folyamatosan váltakozó korszakokkal. Ehhez még sokat hozzátesz a szokásos három csillagos rendszer, amely itt annyiban merül ki, hogy minél kevesebb lépésből kell megoldani az adott feladatot. A Train Crisis az utolsó percekig élvezetes szórakozást nyújt, kifejezetten ajánlom.

Androidra:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.uplayonline.traincrisis_lite
iOS rendszerekre:
https://itunes.apple.com/us/app/train-crisis/id506673590?mt=8

komment