ShadowPlay gyorsteszt

Végre volt időm kipróbálni az NVIDIA új ShadowPlay video recorder plusz szolgáltatását és azt kell hogy mondjam, meglepően jó cucc.

A ShadowPlay a szintén viszonylag új GeForce Experience keretében érhető el minden GTX 650-es vagy jobb kártya tulajoknak ingyen. Igazából tetszett, hogy van egy beépített videófelvevője, de a FRAPs és a X-Split mellett nagyon nem mozgatott, hogy kipróbáljam. FRAPs nagyon jó volt arra, ha minőségi videókat akartam felvenni maximális felbontásban későbbi szerkesztésre, az X-Split pedig, ha azonnal streamelni szerettem volna Twitchen valamit vagy csak egyszerűen felrakni bármit vágatlanul.

ShadowPlay.jpg

Ma végre pihenőnapot tartottam, ami abból állt, hogy az új gamepadommal nyomkodtam a Mortal-t és az egyik kedvenc általam kitalált kombómat gyakoroltam. A Mortal Kombat Komplete Editionnél mindig is gond volt a jó felbontás és a felvétel. Egyrészt felvételkor állandóan keményen leesett az fps, másrészt a gyors mozdulatok zavarták a gameplay-t, így én is csak szenvedtem és a videón is rondán mutatott.
Gondoltam itt az ideje megnézni ezt a szuper funkciót, hogy igazából milyen is. Rámentem a beállításokra, ahol egy viszonylag egyszerű ablak fogadott. Az egyszerűsége miatt könnyen átlátható és megérthető, ráadásul minden lényeges dolgot be tudunk állítani - eddig tökély. Benyomtam játék közben a felvételt, ekkor egy kis zöld pötty jelent meg jobb alul. A játék nem lassult be, az fps nagyon szépen tartotta magát 50-60 között és mikor pár perc után ránéztem a felvételre, csak ámultam, hogy mennyire szépen vette fel max. minőségben.

ShadowPlay 2.png

Azóta csináltam még pár tesztvideót és nagyon meg voltam elégedve azokkal is. A FRAPs-ot egyértelműen kiváltotta a magas minőségi és lagmentes felvétellel + a mega-fícsőrről nem is beszéltem!, van benne Twitch Streaming funkció is, tehát búcsút mondhatok az X-Splitnek is.
Tudom, hogy sokaknak nincs ilyen kártyájuk, de nekem már ezért megérte, hogy ingyen és nem több ezerért vagy éves díjért cserébe kapok egy ilyen szolgáltatást. Engem nagyon meggyőzött ez a plusz funkció, bár tudom, hogy sokan kinevették az egész GeForce Experience alkalmazást, de bevallom nekem játék-optimalizálásban is már nem egyszer segített. Rövid teszt videónak pedig itt az emlegetett kombóm:

Szerk.: továbbra is bárki felvehet, ha van kedve egy kis online Mortal Kombat mókára :)

Még több infó itt:
http://www.geforce.com/geforce-experience

komment