2013. november 15. írta: ayo
Steam Family Share

Sokan kérdezik tőlem, hogy mi is az a Family Sharing, nekem van-e, hogyan tudom használni és hogy igazából miért jó. Én persze mindenkinek szívesen elmagyaráztam, de úgy érzem, itt az ideje tisztázni egy posztban is.

steam family share.png

Hogyan kell megosztani?

Első és legfontosabb, hogy csak olyannal osszuk meg a játékainkat, akiben bízunk. Ha valaki csal az online játékban, amit mi kölcsön adtunk, akkor a Steam minket is banolhat. A másik, hogy be kell lépnünk a barátunk gépén a saját fiókunkba, amely szintén komoly bizalmat igényel. Tehát ha nem családban szeretnék és megvan a megfelelő partner, akkor a következő a menet:

steam_family_sharing.JPG

Két verzió van:

1. Átjön hozzád, belép a fiókjába a te gépeden és a Steam beállítások, Family Share opciónál egy klikkel engedélyezi az adott gépet, hogy használhatja az ő teljes könyvtárát és ennyi.
2. Ha távolról szeretnétek akkor: Teamviewer és az első pontban szedett akció. Nyilván, ha te akarod odaadni valakinek, akkor neked kell belépni a haver gépén.

Összesen 10 embernek lehet megosztani és bármikor le tudod szedni a beállításoknál a megosztást, ha már nem akarod kölcsönadni az adott felhasználónak a játékaidat. Nem minden játékot lehet megosztani, főként az előfizetős és a third-party játékok, amelyek legtöbb esetben nem megoszthatóak. Minden játékhoz megkapjuk a DLC-ket is, ha a gazdája vett hozzá, természetesen mi nem vehetünk hozzá, de amúgy simán ki lehet egyezni, hogy összedobjátok a DLC árát és ő meg megveszi - ez még mindig olcsóbb, mintha megvennénk a teljes játékot.

A megosztás működése:

A megosztott könyvtárral csak akkor tudunk játszani, ha a főfelhasználó épp nem használja. Tehát nincsen olyan, hogy megosztod pár arccal a könyvtáradat, aztán nem fogsz tudni játszani, mert mások folyamatosan használják. Mindig a főfelhasználó van előnyben. Ha épp játszunk valaki játékával, de az a valaki meg elindított egy saját játékot, akkor a Steam jelezni fog nagyon kedvesen, hogy 5 percünk van kilépni a játékból, mert a gazdája szeretné visszakapni - szintén jelez, ha a tulaj abba hagyta a játékot, hogy hurrá szabad a pálya :D. Ez nagyon intelligens megoldás, hiszen el tudjuk menteni a játékot és szépen ki tudunk lépni - a főfelhasználó pedig zavartalanul játszik tovább.

Steam Machines.png

Tipp: olyat például lehet, hogy haver játszik a te könyvtáraddal, te meg az övével.

Ami még nagyon fontos: minden játékhoz saját mentések és achievementek járnak, nem zavarjuk be a tulaj állapotát. Ez arra is jó, hogyha egy háztartásban más is szeretne ugyanazzal a játékkal játszani. A Steam teljesen elkülönítve kezeli a felhasználókat - ez már régóta nagy probléma volt, de ezzel a húzással ezt is megoldották.

Miért jó?

Eleinte én is húztam a számat, hogy jó ez a Family Share, csak nem nekem, aztán amikor kipróbáltam, akkor egy teljesen új világ nyílt, sorolom:

- Kijött a Dead Island Riptide? Á, nem veszem meg, drága meg semmi új nincs benne, előzőt is megvettem, kitoltam és töröltem, szerintem soha se fogom újra feltenni. Na ez már a múlté! Kijött a Riptide? Letöltöm a haverom könyvtárából, kipróbálom, aztán majd eldől, hogy kölcsönözve kijátszom vagy mégis érdemes kiadni érte pénzt. Nekem számos olyan játék van, amelyről tényleg azt tudom mondani, hogy jó játék, de a 10-20 óra végigvitel útán egyből letöröltem és azóta se nyúltam hozzá. Ezeket most már inkább kölcsönkérem.

- A Chivalry megy-e a gépemen maxon? Nem tudom, de miért nem próbálod ki? Ott a könyvtáram szedd le és meg is van oldva, hiszen 1:1 fullverziót tesztelheti bárki, amit meg is vehet bármikor.

- Szeretnék írni egy cikket az új Contrast játékról? Nem probléma, csak kell egy haver, aki már megvette.

- Sok jót hallottam egy játékról, szívesen megvenném, de azért belenéznék, mert már annyit csalódtam. Mostantól ilyen sincs, ha megvan a megfelelő user, akitől kölcsön tudjuk kérni, nem kell demóra várni vagy vaktában pénzt költeni, a teljes eredeti játékkal tudsz játszani.

Jelenleg a Black Ops II single-t tolom, mert érdekel a történet, de annyira nem, hogy csak ezért megvegyem. Torrentezni meg minek, ha az eredetit achikkal tudom tolni kölcsönben? De ott van pl. a Call of Juarez új része a Gunslinger. Ezerszer jobb mint a harmadik rész, de messze nem olyan jó, hogy kiadjak érte pénzt. Grafika az első két régi résszel vetekszik és alapvetően semmi újítás nincs, csak egy rövidebb spin-off. Na most ezzel a funkcióval ott tartunk, hogy felraktam és valószínű kipörgetem ezt is egyszer, aztán törlöm és tudom, ha megvenném, akkor se játszanék vele többet, tehát ez is pont ideális a Family Sharinghez.
Én mindenkinek csak ajánlom ezt a funkciót, mert tudom, sokan csak azért torrenteznek, mert nem tudnak mindent megvenni, sokszor bizonytalanok a játék minőségében és a gépigényben is. Ez már a múlt, csak kell pár megbízható barát és mehet az osztogatás, szerintem imádni fogjátok :)

Még több infó:
http://store.steampowered.com/sharing/

3 komment